הרב דוד סתיו, ראש ארגון רבני צהר, אמר בכנס של ג'רוזלם פוסט שיהודים וערבים צריכים להתמקד בערכים משותפים על מנת לטפח דו קיום ולהתגבר על הצלקות שהותירה האלימות הבין־עדתית במאי האחרון ועל המתחים שקיימים בין הציבורים באופן כללי. הרב סתיו דחה את העמדה שלפיה ליהודים בישראל צריכות להיות זכויות רבות יותר מאשר מי שאינם יהודים וטען שמתן שוויון זכויות  לכל אזרחי המדינה הינו קריטי לישראל כדמוקרטיה.

"אני עדיין מאמין שאם יש פתרון לדו קיום בין יהודים וערבים, זה להתבסס על המכנה המשותף שאנו חולקים: ערכים של אמונה, צדקה ומשפחה", אמר הרב סתיו. "אני יודע מהמון פגישות שהיו לי עם ערבים בלוד, בעכו, בסחנין ובעוד מקומות שיש לנו כל כך הרבה במשותף, ואני דוחק בפוליטיקאים להפסיק לדבר על טריטוריה ועל פוליטיקה ולהתחיל לדבר על הערכים שאנו חולקים".

הרב הוסיף שלמרות  ש"אנו יודעים שארץ הקודש ניתנה לעם היהודי", זה חיוני שכל אזרחי ישראל יקבלו זכויות שוות, שבלעדיהן לא תוכל להתקיים דמוקרטיה במדינה. 

בפאנל השתתף גם הרב ארי לם, מנכ"ל ארגון בני ציון, שסיפר על מסורת סיפור הסיפורים של התרבות היהודית והחשיבות שלה למען לכידות האומה, כמו גם היותה כלי לתיקון הקיטוב הפוליטי. "כדי להשאיר את האומה מלוכדת, אתה צריך סיפורים, כוונה, משימה", אמר הרב לם. "בהיסטוריה של המחשבה האנושית, היו אלה תמיד החברות המקראיות שהראו לנו את החשיבות של סיפור סיפורים  ושל יצירת משימה מוסרית משותפת".