אראל סג"ל ודוד ורטהיים התייחסו הבוקר (שני) בפתח תכניתם ב-103FM להיעדרות ראש הממשלה לשעברבנימין נתניהו, מטקס הזיכרון לרצח רבין: "אני מבין למה הוא לא מגיע, כי כל פעם שהוא מגיע משפחת רבין או אחד מנציגיה מחליט לשפוך עליו אש וזה לא לעניין שבטקס זיכרון מאשימים אותך", אמר סג"ל. 

לטענתו, גם הוא לא היה מגיע, "אי אפשר להתעלם שמבקרים אותו על כך שהוא לא מגיע מבלי לומר שבכל הפעמים שהוא הגיע הוא חטף בראש בטקס שהוא לא יכול לענות ולהגיב".

ורטהיים השיב כי "כל שנה מחדש זה אותו פסטיבל מאוס של עירוב בלתי נסבל בין האישי לפוליטי, בין המשפחה ללא המשפחה ובעניין הזה האחריות מוטלת על שני הצדדים". לדבריו, על נתניהו להיות ממלכתי, "אנחנו באמת מתדרדרים לתהומות של ילדותיות שהיא כבר כלום. אבל, האחריות מוטלת לא רק על נתניהו שנפגע באופן אישי אלא גם על משפחת רבין".

יצחק רבין ז''ל (צילום: פלאש 90)
יצחק רבין ז''ל (צילום: פלאש 90)

"זה בסדר גמור להגיד את הדברים האלה בריאיון לעיתון אבל בטקס השנה הממלכתי להגיד את הדברים האלה זה מתחת לחגורה ולא תקין", אמר.

בתגובה לדבריו שאל סג"ל מה היא ממלכתיות, ורטהיים הגיב: "המילה היא לא ממלכתיות. זה לא הוגן, זה לא פייר. הרי אי אפשר להגיד להם שום דבר, וברגע שעושים את העירוב הזה, הוא עירוב שהוא לא פייר ולא חלק מכללי המשחק. אם זה פוליטי – בוא נדבר פוליטיקה, אם זה אישי – בואו נדבר אישי". סג"ל סיכם: "אין באמת ממלכתיות בישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm