עזרא סער, בכיר בשב"כ לשעבר, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להכרזת ששת הארגונים הפלסטינים כארגוני טרור, כפי שהצהיר שר הביטחון בני גנץ. "ההחלטה לגבי הוצאתם מחוץ לחוק היא החלטה מושכלת שהתקבלה אחרי הרבה מאוד דיונים פנימיים ולאחר שהוכח הקשר בינם לבין פעילות טרור בפועל. הארגונים האלה מוכרים לנו למעלה משלושה עשורים, לפחות לי", אמר.

בהמשך דבריו לכך שהארגונים עסקו לכאורה בסוגיות של זכויות אדם כארגונים הקשורים לפעילות טרור, בשמו ותחת חסותו של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין: "זה ארגון קטן, חשאי, ממודר שפועל תחת אינדוקטרינציה סובייטית, מוציא פיגועי טרור קשים מאוד ביניהם אפשר להזכיר את רצח השר רחבעם זאבי וכמובן רנה שנר לפני כמה שנים, הארגון הזה אחד מהארגונים הקשים מאוד לפיצוח וחדירה".

"אחת לכמה שנים מוציאים פיגוע קשה, שקשה לעקוב אחריו. הוא ארגון קטן אבל מאוד קיצוני ואין לו פשרות, במובן הזה הוא סובייטי במובן הכי קיצוני של המילה", הוסיף.

לדבריו, כל הארגונים הוכחו כארגוני טרור וכמוסדות למימון טרור, "הפיצוח המשמעותי האחרון היה לאחר הרצח של רנה שנרב ובמהלך חקירות שבוצעו בחצי השנה האחרונה או בחצי הראשון של 2021, בהם נחקרו מספר נחקרים שהיו ספיחים של אותה פרשייה והם בחקירות שלנו של מדינת ישראל ממש קושרים בין המוסדות הללו לחזית העממית".

כשנשאל מדוע אם אין ראיות על מנת לעצור אותם אפשר להכריז עליהם כארגון טרור, השיב סער: "בשביל לעצור בן אדם צריך תשתית מודיעינית,לחקור את הנחקרים, שהם יודו ולהפוך את העדויות שלהם לתשתית ראייתית".

"כתוצאה מהחקירות של אחד מהם הצלחנו לשרטט את מעגל הכספים, איך מלבינים את הכספים ומעבירים אותם לפעילי טרור. ייתכן והכספים משמשים גם לפעילות אזרחית, אבל זה החלק המינורי - זה צינור החמצן של ארגוני הטרור. צריך לשרטט את זה בצורה מדויקת", המשיך.

בהמשך דבריו התייחס לשאלה האם יש מספיק תשתית ראייתית על מנת להגדיר ארגונים חברתיים כארגוני טרור: "לא כל החברים עסוקים בפעילות טרור אבל מרביתם כן, ודאי אלה שעומדים בראש מנגנון איסוף הכספים".

"לפעמים זה צעד מקדים שאנחנו מחויבים לעשות, להגדיר אותם כארגון טרור כצעד מקדים למעצרים. חלקם עוסקים באיסוף כספים שהם לא מודעים תמיד ליעד הסופי. לא תמיד הם יודעים שהכסף משמש פעילות שהיא ממש רכישה של אקדח או תשלום למשפחה של כלוא החזית העממית או לפעילות טרור", הסביר.

בסיום דבריו התייחס לביקורת שהושמעה כלפי גנץ בעקבות ההחלטה: "שב"כ לא מתעסק בפוליטיקה ואנחנו לא צינור שמספק חומר לפוליטיקאי כזה או אחר כדי לממש את האג'נדה שלו". 

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm