ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק האוסרת הנצחת מחבלים באמצעות ציורי קיר, גרפיטי. הצעת החוק היא תיקון לחוק לאיסור הקמת מצבות זכרון לזכר מבצעי מעשי טרור והיא מוגשת בעקבות פרסום ציורי קיר באום אל פחם לזכרם של שלושה מחבלים, תושבי העיר, מוחמד אחמד ג'בארין, מוחמד חאמד ג'בארין, ומוחמד אחמד ג'בארין, שב-2017 רצחו בפיגוע בהר הבית את השוטרים כמיל שנאן והאיל סיתאווי.

המשטרה מחקה את הציורים לאחר שהעיריה טענה כי מדובר בקיר פרטי וסרבה לעשות זאת. בדברי ההסבר להצעת החוק, שאושרה השבוע להנחה בנשיאות הכנסת, נכתב כי "מדינת ישראל אינה יכולה לאפשר הנצחתם של מחבלים ובפרט מחבלים שדמם של אזרחים על ידיהם. המדינה מחויבת לאסור סגידה והבעת אהדה למחבלים צמאי דם ברחובות הערים בישראל. קיומו של ציור קיר המביע אהדה וכבוד למחבלים רוצחים הוא בבחינת שטיפת מח לציבור בעיקר לדור הצעיר ויש לאסור זאת בחקיקה שענישה בצידה", כתב ח"כ זוהר.

יצוין כי ציורי הקיר לזכר שלושת המחבלים צוירו במאי האחרון על ידי פעילים בתנועת "אל-חיראק א-שבאבי", שהובילה את המחאה בעיר במהלך ימי מבצע שומר החומות בחודש מאי. לציור נוספו גם דיוקנאותיהם של מוחמד כיואן, שנהרג במהלך עימותים עם שוטרים בעיר בזמן המבצע, ושל אחמד מחמוד מחאמיד, שניסה לבצע פיגוע דקירה בירושלים ב-2018.