משלחת ובה חברי קונגרס דמוקרטיים שהגיעו לישראל במסגרת סיור של השדולה הפרו ישראלית J Street, נפגשה אתמול (שני) בכנסת עם ראש הממשלה החלופי ושר החוץ, יאיר לפיד, שרת התחבורה מרב מיכאלי והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג'.

כמו כן, נפגשו חברי המשלחת עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, סגן שר הביטחון אלון שוסטר ועם סגן שרת הכלכלה יאיר גולן. חברי המשלחת עתידים להיפגש גם עם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה.

במהלך המפגש, המחוקקים הבהירו את התמיכה שלהם בישראל אבל גם את תמיכתם במדינה פלסטינית ושיפור חיי הפלסטינים. לפיד השיב כי הוא בעד אולם זה לא הולך לקרות בממשלה הזאת וזה לא רלוונטי כרגע גם מבחינת המצב אצל הפלסטינים. לפיד התבטא ברוח זאת גם פומבית כמה פעמים מאז שהוא שר החוץ.

במשלחת חברים הנשיא והמייסד ג'רמי בן עמי, פעילים של הארגון וחברי בית הנבחרים רוזה די לורו, יו"ר וועדת ההקצאות של בית הנבחרים (קונטיקט), ברברה לי (קליפורניה), ג'מאל באומן (ניו יורק), מארק פוקאן (ויסקונסין), מונדייר ג'ונס (ניו יורק) ומלאני סטנסברי (ניו מקסיקו). 

ביקור משלחת J Street בכנסת (צילום: טל שחר)
ביקור משלחת J Street בכנסת (צילום: טל שחר)

נדב תמיר, מנכ"ל J Street ישראל: "המפגשים בין שרי הממשלה לבין חברי הקונגרס, הם ביטוי נוסף לקשר החשוב בין המפלגה הדמוקרטית למדינת ישראל. ההירתמות של השרים להיפגש עם חברי קונגרס, חלקם ביקורתיים כלפי חלקים מהמדיניות הישראלית, מלמדת על החשיבות שרואה הממשלה הישראלית בחיזוק השיח עם המפלגה הדמוקרטית שהוזנח לאורך תקופת כהונת ממשלות נתניהו".

"מטרת המשלחת היא לייצר הבנה טובה יותר של חברות וחברי הקונגרס של המתרחש כאן והיכרות טובה יותר בין חברי הקונגרס ומקבלי ההחלטות בישראל. הפגישות היו כולן ברוח טובה ובהבנה כי גם כשיש ביקורת, היא מגיעה ממקום חברי של דאגה לעתיד מדינת ישראל ולחוסנה המוסרי", הוסיף. 

מרב מיכאלי בביקור משלחת J Street בכנסת (צילום: טל שחר)
מרב מיכאלי בביקור משלחת J Street בכנסת (צילום: טל שחר)

חברי הקונגרס יקיימו בהמשך השבוע סדרת סיורים ומפגשים בעוטף עזה, ירושלים ברשות הפלסטינית וגם בהתנחלויות וביישובים פלסטינים בשטחי C, על מנת להכיר וללמוד ממקור ראשון על ההתרחשויות בישראל וברשות הפלסטינית.