"סידרתי בית חולים לתושבי סכנין": ההצבעה מעוררת המחלוקת של סיעות האופוזיציה להקמת בית חולים ציבורי בסכנין עברה בכנסת בעקבות היעדר רוב לקואליציה. על הניסיונות החוזרים ונשנים של מפלגות האופוזיציה להשפיל את הקואליציה בהצבעות במליאה שוחח היום (חמישי) חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) עם יוסי מזרחי בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM: "הכל כדי להעיף את הממשלה הזו". 

"סידרתי להם (לתושבי סכנין) בית חולים", אמר בתחילה בן גביר. "הרבה אנשים מתקשרים ואומרים 'איזה יופי, אתה דואג לבריאותם של תושבי הצפון'. הייתי רוצה כן לסגור את האיצטדיון בסכנין, שם זורקים אבנים על יהודים. אני כן רוצה להעיף את כל מי שמרים ידיים על לוחמי צה"ל, או שאומר שתהיה כאן פלסטין והוא רוצה להשתלט על הארץ הזו. אין לי בעיה עם כלל ערביי ישראל", הוסיף חבר הכנסת מהימין.

"יש צורך בבתי חולים נוספים, לא רק שם", הוסיף. "יש צורך בקריית שמונה, במצפה רמון, בדימונה, והגיע הזמן שהממשלה הזאת, במקום לחלק כסף לתנועה האסלאמית, שיתנו לדברים שצריך".

על כך שהצביע בעד הצעת חוק שהציע יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, אמר בן גביר: "לא הייתה לי בעיה. גם צריך להודות - המוטיבציה שלנו להצביע על ההצעה הזו, זה להעיף את הממשלה. אנחנו גורמים סכסוכים בינם ובין עצמם. אני הצבעתי כדי שהם ילכו הביתה, ומי שדואג באמת בסופו של דבר לבתי חולים במגזר הערבי זה איתמר בן גביר. אני דורש נאמנות, שלצד זה לא ימררו את החיים של האחים שלי בצפון, ולא ירימו יד על לוחמי צה"ל".

איימן עודה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
איימן עודה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"זה תענוג גדול מאוד לראות אותם (את חברי הכנסת בקואליציה - ב"ד) מסתכסכים אלה עם אלה ורבים", הוסיף בן גביר. "מאזן גנאים צריך להוכיח שהוא אוהב את סכנין, ועבאס במבוכה גדולה". עוד אמר: "הממשלה הזאת היא רעה. אנחנו מפקירים את ארץ ישראל, ואני לא מבין איך מנסור עבאס מחזיק את ממשלת ישראל".

"אני מניח כמו שהתגלה אתמול שבשתי הצבעות הם הפסידו, תוך כמה חודשים הם ילכו הביתה", המשיך. "ככל שזה נוגע בי - הייתי שולח את מנסור (עבאס) ו(איימן) עודה לסוריה. רק אנחנו בישראל פרייארים, והם יורקים לצה"ל בפנים". חבר הכנסת סיכם: "אני חושב שלנתניהו יש מגרעות, אבל הוא ליגה מעל בנט ומעל לפיד. בעיניי הסיפור הוא לא נתניהו. אני רוצה ממשלת ימין".