משחק הכיסאות: טרם נמצא פתרון לסוגיית אלי אבידר, ותיק המודיעין אשר הובטח לו ובו הוא מעוניין. כעת, נבחנת האפשרות לפיה שר התפוצות, נחמן שי, ישמש בתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. גורמים המעורים בפרטים סיפרו בשיחה עם ''מעריב'' כי שי החל להתעניין בנושא בתפקיד, ואף לנהל שיחות עם גורמים הקשורים למהלך קבלת ההחלטות. 

לפיד התייחס לנושא במהלך ישיבת הסיעה ביום שני, כשאמר שיש לו מועמד מטעם הממשלה לתפקיד. עם זאת, הנושא עדיין לא נפתר סופית, שכן המעמדות היא שמפלגת העבודה תיאלץ לוותר למעשה על תפקיד שר, כדי ששי יוכל להתמנות לתפקיד, כך שהדבר תלוי בין היתר בהסכמת מיכאלי.

בנוסף, אבידר עצמו עדיין מעוניין אך ורק בתיק המודיעין שהובטח לו. על פי ההערכות במערכת הפוליטית, במידה והדבר יבשיל לכדי פתרון אפשרי - יוצע לאלעזר שטרן לעבור למשרד התפוצות - וכך משרד המודיעין יתפנה לאבידר. כדי ששי יוכל להתמנות הוא צריך לזכות ברוב קולות חברי הועדה הבוחרת (9 מתוך 10). 

נחמן שי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נחמן שי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, הוועדה הבוחרת את יו"ר הסוכנות היהודית החליטה על דחיית הבחירות בחודש. ההחלטה התקבלה לאחר שהוועדה התכנסה לדון בצעדיה לאור המצב שנוצר עם פרישתו של השר אלעזר שטרן מהמרוץ, זאת בעקבות הסערה שעוררו דבריו שלפיהם גרס תלונות אנונימיות שהגיעו אליו במסגרת תפקידו כראש אגף כוח אדם בצה"ל.

בין המועמדים הבולטים שנותרו במרוץ לתפקיד: שרת התפוצות לשעבר, המועמדת מטעם שר הביטחון בני גנץ - עומר ינקלביץ, יוזמת ויו"ר הדירקטוריון של בית התפוצות, רעיית ח"כ יולי אדלשטיין, אירנה נבזלין,  ח"כ לשעבר דני דנון, שכיהן כשגריר ישראל באו"ם, אלוף (במיל') וח"כ לשעבר עוזי דיין ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן.