נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח בטלפון היום (רביעי) עם נשיא סין, שי ג'ינפינג. השיחה התקיימה באווירה חיובית וידידותית, ושני הנשיאים ציינו את המעמד ההיסטורי של שיחת הטלפון הראשונה בין נשיאי סין וישראל.

כמו כן, שני הנשיאים דנו בהזדמנויות להעצמת הקשרים הבילטרליים בין ישראל לסין עם ציון 30 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות בשנה הבאה. נשיא המדינה ונשיא סין הזמינו זה את זה לביקורים הדדיים במדינותיהם לרגל ציון דרך חשובה זה.

בשיחתם הודה הרצוג למקבילו הסיני על מכתבו החם לכבוד יום הולדתו בספטמבר האחרון. נשיא סין ציין כי אביו המנוח של נשיא המדינה, הנשיא השישי של מדינת ישראל, חיים הרצוג, היה הנשיא הישראלי הראשון שערך ביקור בסין עם כינון היחסים הדיפלומטיים, ונשיא המדינה ציין כי הוא גאה בחלקו של אביו באירוע היסטורי זה. 

בהמשך השיחה, הרצוג הביע את הערכתו הרבה לתרבות הסינית ולעם הסיני, ושני הנשיאים ציינו כי ישראל וסין הינן שתי ציוויליזציות עתיקות-יומין היכולות לתרום רבות לאנושות. 

כמו כן, השניים דנו בשיחתם בנושאים אסטרטגיים עולמיים ואזוריים. הנשיא עדכן אודות כינון היחסים בין ישראל למדינות ערב בתקופה האחרונה במסגרת הסכמי אברהם, וציין כי הסכמים אלה מסמנים מגמה חיובית במזרח התיכון שיש לפעול לקדמה. עוד ציין כי מגמה זו עומדת בניגוד גמור לפעילותה של איראן, אשר פוגעת ומערערת את היציבות האזורית במזרח התיכון והדגיש את ההכרח למנוע מאיראן יכולת גרעינית.

שני הנשיאים הביעו את תקוותם להעצמת שיתופי הפעולה בין ישראל לסין בעתיד וציינו כי הן מסוגלות לקדם משמעותית שיתופי פעולה בתחומי התרבות, הכלכלה, התיירות ועוד. הנשיאים הדגישו את מחויבותם לשותפות המקיפה בחדשנות בין ישראל לסין שתבוא לידי ביטוי במפגש החמישי של וועדת החדשנות המשותפת ישראל-סין בינואר 2022.