חבר הכנסת אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לסירובו לקחת חלק בוועדת האתיקה: "אני לא יודע אם אתם זוכרים אבל הייתי חבר בוועדת האתיקה בכנסת הקודמת ושימשתי שם תקופה ודנו בהמון תיקים ונתנו החלטות. עם כניסתה של הכנסת הזו דיבר איתי היו"ר וגם השר המקשר והציעו לי להמשיך, הבעתי את הסכמתי"

"אלא שביום רביעי אני מופתע לקבל מייל שאני ממלא מקום, ממלא מקום יש לו זכות להיות בישיבות אבל לא זכות הצבעה אלא אם מישהו מארבעת החברים נעדר מהישיבה. אני ראיתי את זה ככלי ניגוח בין הקואליציה לאופוזיציה", הסביר. 

כשנשאל אם בעצם סירובו הוא לא מיישר קו עם הליכוד, השיב: "בהצבעות במליאה ובוועדות אנחנו תמכנו כי היה לנו סיכום עם השר המקשר ועם הקואליציה לגבי הרכב הוועדות ואנחנו היחידים מהאופוזיציה שאיישו".

"בתקציב אנחנו הצבענו נגד ההסתייגויות של הליכוד ושל סמוטריץ' ובחלק גדול מההצבעות עם הקואליציה. העמדה שלנו העקרונית שאנחנו נגד התקציב, הבענו את זה מהרגע הראשון. לא היה שום תיאום. מי שהפר את הסיכומים זה לא אנחנו ויו"ר הכנסת יודע את זה, אנחנו לא כלי שימוש", הוסיף. 

על השאלה האם יש תיאום בין מפלגתו לבין הליכוד הגיב: "לא, אני חוזר ואומר שאני מוכן להיות חבר בוועדת אתיקה לפי הסיכומים אבל להיות מ"מ זה פגיעה ברשימה המשותפת, פגיעה בי. אני חבר הכנסת הכי ותיק מבין כל אלה שהוצעו בין אם ליו"ר ובין אם כחברים בוועדות, כיהנתי כבר בוועדת האתיקה".

לטענתו, השתמשו בו ככלי כדי ללחוץ על הליכוד, "לא שיתפתי ולא מוכן לשתף פעולה. אמרתי את זה ליו"ר מהרגע הראשון, מוכן להיות חבר בוועדה, כלי ניגוח לא. עובדה שיש לנו חברים בוועדות ואיישנו את כל הוועדות ולא מחרימים אף וועדה. אנחנו לא חלק מהגוש של 52 אבל חלק מהאופוזיציה".

בסיום דבריו, התייחס להצבעה בעניין חוק החשמל שעתידה להתקיים מחר: "זה חוק לטובת כל האזרחים ובמיוחד לטובת החברה הערבית. אנחנו במשותפת הגשנו הצעת חוק לחיבור חשמל".

"אנחנו ענייניים, היחידים בכנסת הזאת שמתנהגים באופן ענייני. מה שטוב לאזרחים בכלל ולאזרחים הערביים ששלחו אותנו לכנסת אנחנו בעד בין אם זה מהממשלה או מהאופוזיציה. יש הרבה חוקים שתמכנו כי זה טוב לחברה שלנו. מה שלא משרת את האזרחים שלנו אנחנו מתנגדים ולא משנה מי מציע את זה", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm