התבטאויותיו של חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד) עוררו סערה בזירה הפוליטית. שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והגיבה לדברים.

לדברי השרה, דבריו של אמסלם הם "המשך של אותו דיבור מסית ומשסע, ולשמחתי הדיבור הזה לא נמצא עכשיו בשלטון. אם יש משהו שאפשר להגיד על הממשלה - זו ממשלה בלי שנאה, בלי הסתה, שעוסקת בעבודה. הממשלה מחזירה איזו שפיות בסיסית, מושלמת היא לא".

ואכן, אין ספק כי ישנם חילוקי דעות רבים בין חברי הקואליציה נוכח פערי האידיאולוגיה המהותיים. מיכאלי התייחסה לסוגיית הכותל המערבי שמעוררת מחלוקת בקרב הגורמים בממשלה, ולאמירתה כי "יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל": "היום יש זרם אחד אורתודוקסי מאוד שמחזיק בידיו את השליטה בגישה לכותל, ומונע משאר עם ישראל להתקרב אליו ולהיות מסוגל לממש בו את חופש האמונה והתפילה שלו. זה דבר שלא יוכל להימשך וזה דבר שאנחנו עובדים עליו. מתווה הכותל נמצא בהסכמים הקואליציוניים של מפלגת העבודה".

השרה אף התייחסה למשבר בתחבורה ולפקקים בכבישי הארץ: "זה המשבר הכי חמור שהאזרחים מתמודדים איתו כל בוקר, אחה"צ וכל רגע נתון ביום. באתי עם עקרונות שמאוד נכונים ונחוצים. רואים מבפנים את עומק הבור וכמה הזנחה, הפקרה, מדיניות מוטעית ומאמץ אדיר יידרש בשביל לשנות את זה. בראש ובראשונה לבלום את המשך ההתדרדרות, את ההחמרה. יש שינוי שהולך ומתגבש".

בהמשך, הגיבה על החלטתה של ד"ר יפעת שאשא־ביטון שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך, שחתם על עצומה להחרים את אוניברסיטת אריאל. "לצערי זה בתחום סמכותה הבלעדי, צר לי על כך, אני חושבת שזו החלטה לא נכונה".

בסיום השיחה נשאלה השרה האם היא מתכננת להתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הבאות. על כך השיבה: "אני מאמינה שמפלגת העבודה היא המפלגה שהאידיאולוגיה שלה היא מה שנחוץ למדינת ישראל כדי להחזיר אותה לחזון הציוני. התשובה היא שזה בפירוש אופציה, לא אובססיה".

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm