שוב מסתבך: ראש הממשלה נפתלי בנט חיסן את בנו בן התשע נגד נגיף הקורונה לפני שבועיים, למרות שהוא מוגדר כמי שהחלים מהנגיף, באישור מיוחד שקיבל מצמרת משרד הבריאות ובניגוד לנהלים. זאת, כאשר רק מחר צפויים חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות להתכנס ולדון בשאלת חיסון ילדים מחלימים - אופציה שאינה פתוחה עדיין לציבור הרחב. 

מלשכת בנט נמסר כי התקבל אישור מיוחד מצמרת משרד הבריאות לחיסון הילד. "ראש הממשלה לקח את בנו בן ה-9, דוד, להתחסן נגד קורונה במטרה לעודד את הורי וילדי ישראל לקבל את החיסון, עם תחילת מבצע חיסוני הילדים הארצי", נמסר. "בהגעה לקופת החולים, הועלתה סוגיית ההחלמה ע"י האחות המחסנת, ובהתאם פנתה לשכת רה"מ מיד למשרד הבריאות לקבלת הנחיה בנושא. בנו של רה"מ חוסן רק לאחר קבלת האישור ממשרד הבריאות כי אין מניעה לעשות זאת".

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מסר בתגובה לפרסומים כי "הורה לילד מחלים יכול להחליט שהוא רוצה לחסן את ילדו, ואין מניעה לעשות זאת אם חלפו לפחות שלושה חודשים ממועד ההחלמה". עם זאת, ההנחיה לא הופצה לידיעת הציבור הכללי ובקופות החולים אין אפשרות לקבוע תור עבור חיסון לילדים בני 11-5 שהינם מחלימים.

מבדיקת וואלה! עלה כי בשיחות שקוימו עם ארבע קופות החולים אין אפשרות לחסן ילדים מחלימים, גם במידה וההורה נותן את הסכמתו. גם במוקד קול הבריאות של משרד הבריאות הסבירו שעד שלא תתקבל החלטה של חברי ועדת החיסונים - שיקול דעתו של ההורה אינו משנה ואין אפשרות לחסן את הילדים.

חברי הצט"ם יצטרכו להכריע בקרוב כמה זמן לאחר שהחלימו זכאים הילדים להתחסן, כאשר חלק מהחברים סבורים שיש לאפשר את מתן החיסון שלושה חודשים אחרי ההחלמה - כמו בחיסון מבוגרים מחלימים. אחרים טוענים כי לילדים מחלימים יש הגנה טובה יותר, וניתן לחכות אפילו שנה מההחלמה.

בכיר בחברי הצט"ם הסביר לוואלה! כי אין אפשרות להורים לבקש לחסן את ילדם המחלים כמו שאין אפשרות לחסן כרגע ילד בן שלוש. "ההחלטה שלנו אינה חותמת גומי, אנחנו רוצים לוודא שהכל נעשה באופן הנכון ביותר, כך שהחיסון יהיה יעיל וטוב גם לילדים מחלימים", אמר.