ההחלטה הסופית בעניין הארכת אבטחת משפחתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו צפויה להתקבל היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני אבטחה. מיקי ויינברג, ראש ענף ביחידה לאבטחת אישים בשב"כ לשעבר ('אוקטגון סקיור') שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים. 

"במידה ואין איומים, הערכתי כי יורו לא להמשיך את האבטחה. לא כל אמירה שאזרח רושם נגד מישהו, גם לא ילד של רה"מ, נחשבת כאיום קונקרטי שמעריכים שגם יתממש", אמר. 

לדבריו, "הוועדה בוחנת כל מקרה לגופו ומחליטה האם יש מה להמשיך. במקרה הזה חשוב להיצמד לעובדות ולהבין שמשפחת נתניהו, למעט הוא עצמו, כבר לא באחריות שב"כ, הם אזרחים לכל דבר ועניין".

כשנשאל האם היה תקדים כזה עבור ראש ממשלה בעבר, הסביר ויינברג: "לא היה תקדים כזה, כי גם פה הדברים מאוד מסודרים ההגדרות ברורות. ברגע שהבן בגיר מעל גיל 18 הוא לא אמור להיות מאובטח אלא אם גופי הביטחון מחליטים שיש סיבה לאבטח אותו".

"אני לא יכול להגיד שהבקשה של נתניהו לא לגיטימית, הוא עצמו יהיה מאובטח כמו כל ראש ממשלה לשעבר. אני לא יכול להעיר על הדאגה שלו, כל אחד יכול להחליט דאגה אמיתית לילדיו ורעייתו, אבל זה לא אישי. ההחלטה של הוועדה היא לא אישית אלא מקצועית לחלוטין", המשיך.

בהמשך דבריו, התייחס להסבר של יו"ר האופוזיציה כי פעל נגד מדינות אויב ששלוחיהם יבקשו לפגוע בו ובבני משפחתו: "זה הסבר שקשה לקבל אותו, כי בסוף כשאנחנו מדברים על איום כזה כנגד בני משפחה של ראש ממשלה לשעבר אנחנו מבינים שמדובר ברמת מדינה ומדינות שרוצות לפגוע בישראל. גם אם נסתכל בהיסטוריה, לא זכורים לי מקרים דומים".

על השאלה האם נתניהו פועל מלחץ משפחתי, השיב: "קשה לי להתייחס לנושאים האלה כי אני לא נמצא במקום של לדעת האם זה נובע מלחץ ואיזה לחץ ואני לא חושב שזה רלוונטי לסוגייה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm