הצעת חוק להארכת הוראת השעה של המשרד לשוויון חברתי אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה. על פי הצעת החוק, הורה שאיבד את ילדו והגיע לגיל הפרישה, יוכל להמשיך בעבודתו למשך ארבע שנים נוספות.

על פי החוק הקיים, הגיל שבו ניתן לחייב עובד לפרוש מעבודתו הוא גיל 67. הארכת הוראת השעה קובעת כי מעסיק של למעלה מ-25 עובדים לא יוכל חייב הורה שילדו נפטר, המועסק על ידו במשך שבע שנים לפחות ושהגיע לגיל פרישה לפרוש מעבודתו בשל גילו, וזאת למשך אבע שנים נוספות.

החוק נולד מתוך ההבנה כי המשך התעסוקה עשוי לסייע לאזרח הוותיק להמשיך בחיי השגרה על אף האסון שפקד אותו, והוא נקבע כהוראת שעה על מנת לאפשר את בחינת יישומו והשפעתו. בהצעת החוק מבקש המשרד לשוויון חברתי להאריך את הוראת השעה שמסתיימת בחודש דצמבר 2021 לתקופה של שנה נוספת, כדי לאפשר את השלמת הבחינה לעניין תוקפו של החוק ולאפשר בחינה נוספת של נושא פיטורים מחמת גיל. 

"עבודה היא הרבה מעבר לפרנסה. היא מעניקה לאנשים תחושת ערך, משמעות ועניין, והדבר נכון שבעתיים למבוגרים שחוו אסון כמו אובדן של ילד", מסרה השרה לשוויון חברת מירב כהן. "אנו פועלים בימים אלה, במקביל, על מנת לאפשר לכלל המבוגרים בישראל את החופש לבחור עד איזה גיל לעבוד ולעשות סוף לאפליה הגילאית הקיימת בשוק התעסוקה. באופן עקרוני, אני מאמינה שיש לפטר אנשים רק על רקע תפקודם ולא על רקע גילם", הוסיפה.