האופוזיציה והקואליציה הגיעו היום (שני) להסכמה לפיה רק הצעות חוק בהסכמת שני הצדדים יבואו להצבעה בשבוע הקרוב. חוקי הקורונה ונכי צה"ל יעלו ככל הנראה להצבעה, יחד עם ההצבעה על חוק גיל הפרישה שנדחתה למחר. כמו כן דיון 40 החתימות בהשתתפות ראש הממשלה, נפתלי בנט, שהיה אמור להתקיים היום, נדחה לשבוע הבא. 

כזכור, מנכ״ל הכנסת, גיל סגל, ערך אתמול ישיבת הערכת מצב עם כלל גורמי המקצוע בכנסת, נוכח העלייה בתחלואת נגיף הקורונה בישראל ועקב מקרי הדבקה, אשר יש בהם חשש אומיקרון, בהם היו מעורבים באי משכן בימים האחרונים. מנכ״ל הכנסת גיל סגל אמר בישיבה כי: ״הכנסת קיבלה שורת החלטות מחמירות שמטרתן גדיעת שרשרת ההדבקה מחד והבטחת רציפות פעילות הכנסת מאידך״.

בתום הישיבה התקבלו הנחיות חדשות בכנסת. בין היתר, אירועים במשכן יבוטלו, למעט אירועים שיוחרגו באישורם של יו"ר או מנכ"ל הכנסת, ההצבעות תתקיימנה ביציע הציבור באופן יחידני ועל פי קריאה, התפוסה באולמות ואולמי הוועדות לצורכי ישיבות בלבד- תוגבל. בנוסף, המנכ"ל סגל הודיע כי כל האירועים המתוכננים בכנסת יבוטלו.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

עד כה הוכנסו לבידוד חברי הכנסת גלעד קריב, מרב בן ארי, גדי יברקן, יום טוב כלפון, קטי שטרית, מוסי רז, משה טור פז, חמד עמאר ושמחה רוטמן, לאחר שנחשפו לכתב של ערוץ הכנסת שנמצא מאומת לנגיף. כמו כן, גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נכנס לבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה מאומת, וכך גם 130 עובדים נוספים בכנסת.

‏ח"כ בועז טופורובסקי, מ"מ יו"ר הקואליציה מסר כי "נוכח תחלואת הקורונה בכנסת - תוסר מסדר היום השבוע כל חקיקה שאינה דחופה, ובכלל זה חוק הגיוס שאמור היה לעלות להצבעה".