חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM והתייחס לתפקוד הממשלה נוכח העלייה הנוכחית בתחלואת הקורונה: "צריך לומר ראשית שבוודאי שיש מקום לשיפור בלא מעט עניינים, אבל צריך לומר בכנות אנחנו חיים במציאות של חוסר ודאות, שיש בה כשלעצמה לא מעט בלגן. ישנם תחומים בהם הממשלה נערכה טוב מאוד בראש ובראשונה בדחיית גל התחלואה על ידי סגירה מהירה של השמיים".

בתשובה לטענה כי השמיים נסגרו רק שבועיים לאחר הגעת וריאנט האומיקרון, השיב קריב: "זה לא נכון כי אני יכול לתת עדות אישית, הידיעה על האומיקרון הגיעה ביום חמישי - במוצ"ש נסגרו השמיים. כיו"ר ועדת חוקה שאישרה את התקנות בהרבה מאוד פרמטרים כולל סגירת השמיים - מדינת ישראל הלכה על הצעדים המשמעותיים ביותר בתחילת הגל וחטפנו על זה הרבה מאוד ביקורת".

בהמשך, התייחס קריב למדיניות במערכת החינוך נוכח העלייה בתחלואה: "קראתי היום טור דעה של משה בר סימן טוב שאני מאוד מעריך אותו שקרא לסגירה של בתי הספר. אני חושב שהוא טועה, יש כרגע 150 אלף תלמידים בבידוד. בוא נכפיל את המספר כי יש כאלה שלא מדווחים ובידוד עצמי, מדובר ב-300 אלף תלמידים".

"יש במערכת החינוך 2.4 מיליון תלמידים. דהיינו, גם הבוקר מעל ל-85 אחוזים, ככל הנראה מעל ל-90 אחוזים, של תלמידי ישראל הלכו בלתי הספר עם כל המורכבות והבלגן והכאוס. זה לאין שיעור עדיף על מה שחווינו שנה קודם כשלא היו חיסונים, זה לא עניין של האשמה", הוסיף. 

לטענתו, "אם היינו חושבים שאם היום יהיה סגר של שבוע האומיקרון ייעלם מחיינו אולי היה שווה לעשות את זה. זה נכון שיש בלגן שצריך לסדר, אני לא מקבל את זה שמערכת החינוך היום בסגר. אני שלחתי את ילדיי לבית הספר, אני רואה מה קורה בכיתות יש הרבה דברים לשפר אבל מערכת החינוך מתפקדת".

סייעה בהכנת הכתבה:עופרי גליכמן, 103fm