פרקליטות המדינה מוכנה לסגור כליל את תיק 2000 על מנת להגיע לעסקה מול יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו - כך דיווח היום (חמישי) הכתב המשפטי של ערוץ 12, גיא פלג. הערב שוחח פלג עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM.

"אני מאוד אופתע אם לא תיחתם עסקת טיעון עם בנימין נתניהו. הפערים מאוד קטנים ואם אתה שואל אותי, בנקודת הזמן הזאת אחרי שיש כבר הסכמה של הפרקליטות לרדת מסעיף שוחד בתיק 4000 ולסגור את תיק 2000 זה כמובן... אנחנו צריכים לסגור שביבי ידע שיש הקלטה בתיק 2000, הוא דיבר למיקרופון ונוני מוזס עשה שיח לפי תומו", פתח פלג את דבריו.

"אני יודע שאנחנו מאוד מתעניינים בנוני, בתיק 2000, בהקלטות, אבל צריך לראות את התמונה הכוללת. שמצד אחד יבוא יועמ"ש אם אכן תחתם העסקה סביב הטיעון הזה ויגיד 'רבותיי, אנחנו הצלחנו להביא להפללתו של איש ציבור שלשיטתנו מושחת ואין לו מקום בשירות הציבורי. עמדנו על זה שהוא יורחק מתפקידים ציבוריים במשך 7 שנים, ובזה נראה את ההצלחה שלנו'. על זה בדיוק זה עומד, נתניהו רוצה הסדר בנוסח אריה דרעי - התפטרות מיידית המכנסת וחזרה עתידית ואז נשאר את זה לבית משפט שיקבע. היועמ"ש לא מוכן לזה, הוא רוצה שהוא יתפטר אחרי גזר הדין. בית משפט עכשיו תבוא לפניו עסקת הטיעון ואנחנו נבקש לגזור קלון בהפרת אמונים, ועל זה זה עומד. השאלה היא שאלה פוליטית של נתניהו, משפטית נראה לי שאין אדם אחד שחושב שמבחינת נתניהו זה הסכם חלומי", הוסיף.

"גם הסכימו שאת סעיפי ההפרת אמונים בעובדות לא יהיה להם זכר. אם נתניהו חושב שיש סיכוי אמיתי שהוא ירכיב ממשלה בשנתיים-ארבע הקרובות אז יש לו דילמה גדולה. אבל אם נתניהו מבין מה שהסקרים מספרים לו שאם ביום טוב אין לו ממשלה אז הוא צריך לחטוף את העסקה הזו", המשיך פלג.

בסיום דבריו נשאל פלג האם נתניהו מוכן לעסקה, והשיב: "אני אומר את זה מהרגע הראשון - העסקה הזאתי בדיוק במתווה הזה על השולחן לא מהרגע שהתחיל המשפט אלא עוד שהתחילה החקירה. כולם ידעו שהפרקליטות תסכים לגמור את כל ענייני נתניהו עם פרישתו מהחיים הציבוריים לתקופה ממשוכת. בסוף יש ראיות. יבוא היועמ"ש ויגיד 'בתיק של דרעי התנהלתי כפי שהתנהלתי כי פתחנו חקירה על פרשת שוחד חמורה ובסוף מצאנו עבירות מס'. במקרה של נתניהו יגיד היועמ"ש לממשלה 'יש כאן איש ציבור שאמר שרודפים אותו, מתייצב בפני בית משפט מודה בעבירות פליליות ומורחק מהחיים הציבוריים'. אי אפשר להגיד שלשני הצדדים אין איך לשווק את ההסכם הזה כעסקה טובה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm