שר החקלאות עודד פורר שוחח היום (ראשון) בן כספית ואריה אלדד ב־103FM על אפשרות להסדר טיעון של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו וכיצד הוא ישפיע על הרכב הממשלה: "הממשלה לא תיפול, היא יציבה ויש עוד דברים שצריך לעשות. המערכת הפוליטית אבל תשתנה, יקח זמן עד שהתמונה תתבהר"?

עוד הוסיף השר פורר כי "בליכוד צפויות, במידה וזה מה שאכן יהיה, מלחמות ירושה עקובות מדם. אני מתמקד בעשייה ופחות בפוליטיקה. את הפרשנות אני משאיר לכם".

למרות זאת, הוא סירב להביע עמדה בנושא עסקת הטיעון המסתמנת: "אני לא חושב שאני צריך להביע אם אני בעד או נגד זה עניין משפטי ומי שצריך להכריע פה זה גורמים משפטיים. יש פה החלטה של נתניהו והחלטה של היועמ"ש, מבחינתי זה מסלול שנוסע לידנו ולא משהו שאני משפיע עליו. אני גם לא חושב שאני צריך להשפיע עליו. אני עצוב ראש ממשלה עומד לדין, אני לא חושב שזה סימן טוב וזה לא משהו שמשמח אותי".

פורר התייחס בהרחבה לנושא הרכב הממשלה וטען כי "הקואליציה הזו לא שקטה ויש בה מחלוקות מהיום הראשון, לא הסתרנו לרגע שיש תהום פעורה. אנחנו יודעים לשבת ביחד כדי להתרכז בבעיות שמטרידות את ישראל, בתוך הבעיות יש נושאים שאין מה לעשות הם על סדר היום וביניהם חוק האזרחות. כל אחד בממשלה ראוי שיביע עמדה וגם בתוך הממשלה המורכבת הזו יש מנגנונים של קבלת החלטות.יש ציפייה שבוועדת השרים לחקיקה כל חוק יעבור פה אחד או ירד פה אחד - לא, יש רוב ומיעוט. זה היה כך גם בממשלות הקודמות".

"הגרסה של שמחה רוטמן לחוק האזרחות תצטרך להיות תואמת את עמדת הממשלה בסוף. יש לי הערות על גרסתו, אנחנו מסכימים אבל על הרעיון הכללי. החוכמה היא בסוף להעביר את החוקים האלו שעוברים באופן ישיר. לממשלה יש הליכי קבלת החלטות והן לא מקבלות פה אחד, אחרי שהן מתקבלות הקואליציה כולה מחויבת להחלטות הממשלה", הסביר שר החקלאות.

בנוסף, הוא דיבר על מצב התחלואה בישראל ועל הרעיון שנידון בימים אלו לקיצור ימי הבידוד: "צריך לנהל את האירוע כאירוע שמתייחס לנתונים בשטח, אם ינהלו אותו כמו בגלים הקודמים נפעל בהתאם לגלים הקודמים ולא לגל הזה. אנחנו מסתכלים גם על ארגונים בינלאומיים אחרים, כשנתנו את החיסון ואפשרנו לקחת את החיסון כחיסון חירום עשינו שראינו גם שהסוכנות הפדרלית בארצות הברית עשתה את אותו הדבר.  זו אותה סוכנות ואותם רופאים שאומרים שצריך לקצר את ימי הבידוד לחמישה ימים".

לסיכום, הוא הרחיב מעט בנושא שפעת העופות שהתגלתה לאחרונה במשקים ברחבי הארץ ואמר כי "נמצאים בירידה משמעותית, זה בשליטה ובמעקב. יש לשפעת השפעות שרשרת ואנחנו מכינים את עצמנו לעונת הנדידה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm