חבר הכנסת מהליכוד צחי הנגבי שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הסרטון שפרסם אמש בנימין נתניהו, בו הודיע כי הוא מתכוון להמשיך ולהוביל את הליכוד, וטען: "אני כופר בכך שנתניהו הסכים, אפילו לשנייה, להיות מורחק מהחיים הפוליטיים. יש דיווחים לא מדויקים".

בפתח דבריו הבהיר הנגבי: "נתניהו יוביל את הליכוד, ככל שחברי הליכוד יבחרו בו, לעוד הרבה שנים. ההערכה שלי שתוך שנה לכל המאוחר תהיינה בחירות חדשות. לדעתי הממשלה הזאת לא תצלח אותן בדרך שתקום ממשלה נוספת כזאת, ונתניהו יעמוד בראשות הממשלה".

על ההחלטה של נתניהו לסרב לסעיף הקלון אמר: "הבשורה שימחה אותי, אני לא זוכר שמחה כזאת הרבה שנים. אנחנו סבלנו משבועיים של מועקה קשה, לא ידענו היכן נמצאים הדברים. זו שמחה משותפת כל אזרחי ישראל, גם למתנגדי נתניהו, שראינו באופן סוריאליסטי שהתנגדו לעסקת הטיעון".

הוא סיפר כי שוחח עם יו"ר האופוזיציה לאחרונה על הנושא, ואמר: "אני כופר בכך שנתניהו הסכים, אפילו לשנייה, להיות מורחק ל-7 שנים מהחיים הפוליטיים. הדרישה למעשה להרחיק את נתניהו לצמיתות מהחיים הפוליטיים לא מקובלת עליו, וטוב שכך. כנראה שהפרסומים האלה לא היו מדוייקים".

באשר לאפשרות שנתניהו יחתום על הסדר טיעון עם היועמ"ש הבא, אמר: "אני לא יודע לגבי הסדר הטיעון, האם ניתן להגיע לתוצאה מאוזנת שמשאירה את נתניהו בחיים הפוליטיים, שזו לדעתי התביעה הבסיסית של כל ישראלי שלא רוצה שיכתיבו לו באמצעים אחרים מי יהיה המנהיג שלו". 

על עיתוי פרסום הסרטון של נתניהו אמר הנגבי: "שוחחתי עם נתניהו לפני ימים לא רבים, אני באמת התרשמתי שאכן הנושא הזה הולך לרדת מסדר היום בגלל סוגיית הקלון, הדרישה למעשה להרחיק את נתניהו לצמיתות המחיים הפוליטיים לא מקובלת עליו וטוב שכך".

הוא הוסיף: "קלון כשלעצמו לא מוציא אדם ל-7 שנים מהחיים הפוליטיים. קלון חייב להתווסף גם למאסר שחייב להיות פרק זמן מסוים ואז המשוואה מייצרת 7 שנים של הרחקה. כנראה שבעניין הזה לא הגיעו לעמק השווה".

כשנשאל אם הדיווחים שנתניהו יסכים לקלון הם שקר הסביר הנגבי: "אני לא יודע אם המילה שקר נכונה, יש דיווחים לא מדויקים מתוך אי הבנה של העמדה שלו. אני לא חושב שמישהו רוצה לשקר. אם היית שואל את נתניהו האם הוא מוכן לקבל הסדר טיעון בנוסח מה שהיה עם דרעי השבוע, שיש הסכמה על כך שהוא מתפטר מהכנסת, מפסיק את השירות שלו כרגע ויכול להתמודד מחדש בבחירות הבאות מתי שלא תהיינה".

על העובדה שלא מדובר באותו היקף עבירה אמר: "זה הרבה יותר מאוזן וזה מותיר בידי אזרחי ישראל את ההכרעה איזה מנהיג הם רוצים. אנחנו לא יודעים מה הסיפור שיהיה בסוף בכתב האישום. לא יודעים למה נתניהו היה מסכים, אנחנו לא יודעים בדיוק במה הוא היה מוכן להודות, זה אותם פרסומים לא מדויקים. אני מניח שהיה מסכים להודות לדבר שמידת השחיתות בו אינה מחייבת להרחיק את נתניהו ל-7 שנים".

הוא הוסיף והדגיש כי להערכתו נתניהו יעמוד בהנהגת הליכוד שנים רבות ואף יינצח בבחירות הבאות: "לדעתי ייקח אותן בגדול, באמצעות העובדה שכל הסקרים מלמדים שהוא האדם הפופולרי ביותר בעם".

על כך שלנתניהו אין לו קואליציה אמר: "אין 61 מנדטים בכנסת שיודעים לתת גיבוי להנהגה שלו. אני מאמין שככל שהממשלה הזאת תמשיך ותיכשל ותוכיח חוסר מנהיגות ופזיזות וכל מה שמלווה את החודשים האחרונים, תתחזק גם התמיכה".

על חוסר יכולתו של נתניהו להרכיב ממשלה לעומת מועמדים אחרים אמר: "אני בטוח שזה ישתנה, אני בטוח שזה יסתיים בכך שהליכוד ישוב לשלטון כמפלגה הגדולה  ביותר בראשות נתניהו למספר שנים ואני שמח על כך. הבשורה אתמול שמחה אותי אני לא זוכר שמחה כזאת הרבה שנים כי אנחנו סבלנו משבועיים של מועקה קשה, לא ידענו היכן נמצאים הדברים ואתם רואים את השמחה. זו שמחה משותפת כל אזרחי ישראל, גם מתנגדי נתניהו ראינו באופן סוריאליסטי התנגדו לעסקת הטיעון". 

על קרבות הירושה בליכוד שהחלו בשבועות האחרונים עם הדיווחים על עסקת הטיעון, בין היתר בין ישראל כ"ץ, ניר ברקת ויולי אדלשטיין, אמר: "בשונה מכל הדיווחים על קרבות חרבות ומלחמת עולם וירושה, דווקא אלה שרואים את עצמם כממשיכי דרכו של נתניהו, את חלקם הזכרת ויש אחרים, לא יצאו מגדרם וגילו איפוק, ריסון, מהסיבה הפשוטה שהם מבינים שבסוף אנשי הליכוד אוהבים את נתניהו וגם אם יש כאלה שאצה להם הדרך וזה אנושי וטבעי כי נתניהו המון שנים במערכת ויש תחושה לאחרים שהיו רוצים לבוא בנעליו, הם מבינים שלא הגיעה שעתם".

על ההכנות שעושה ברקת לקראת פריימריז אפשרי במפלגה אמר: "מעולה, ברקת היה ראש עיר מוצלח בירושלים, הוא חבר יקר. בבוא היום החברות שלנו תבוא לידי ביטוי שנתמודד אחד עם השני תוך קולגיאליות. אי אפשר להשוות את הניסיון שלנו והיכולות שלנו לנתניהו זה ליגה אחרת והוא צריך להוביל אותנו כל עוד הוא יכול".

כשנשאל אם היה רוצה לרשת את נתניהו בעצמו אמר: "ביום מן הימים אבל אני מקווה שעוד חזון למועד וזה בשנה מן השנים ולא ביום מן הימים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm