בית הדין לעבודה הוציא הבוקר (חמישי) צו מניעה כנגד החלטתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד להשבית את הלימודים במערכת החינוך. בעקבות כך, הלימודים יתקיימו כסדרם.

ח"כ וסגן השר יאיר גולן שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM ותקף את מזכ"לית הסתדרות המורים: "יפה בן דוד היא אישה לא אחראית זה כל הסיפור. ההחלטה להשבית את מערכת החינוך זה לא החלטה שמקבלים בשלוף. ההחלטה של רה"מ ושר החינוך עם שר הבריאות נכונה. הרי אנחנו באמת מקריסים את המשק".



"הורגים את ההורים שכבר לא מסוגלים לנוע מבידוד לבידוד. תחשוב שיש לך 4-3 ילדים מה זה עושה למשפחה, לכן אני חושב שההחלטה מידתית, נכונה, שממשיכה את הקו הקבוע של הממשלה לחיות עם הקורונה ולא נגד. אין מה לעשות, הקורונה כאן. במצב הנוכחי עם חומרת התחלואה וההבנה שילדים על פי רוב לא חולים במחלה קשה, אנחנו צריכים להתייחס לעניין הזה באופן יותר מקל בעיניי כלומר מי שאין לו תסמינים שמשיך את חייו כרגיל ומי שיש לו תסמינים צריך להסתגר בבית כדי לא להדביק אחרים". 

שרון אלרעי פרייס על חיסון ילדים לקורונה בוועדת החוקה (צילום: ערוץ הכנסת)



בהמשך התייחס לשרשרת אירועי הירי הדו צדדים בצה"ל, כשאחרון בהם התרחש הלילה בגבול מצרים, במהלכו נפצעו שני לוחמי מג"ב באורח קל במהלך מבצע לסיכול הברחות.

"בכל הקשור לתיאומים מוקדמים בין כוחותינו, איך מוציאים משימה, איך מתחקרים משימה. נדמה לי שחלה התרופפות בנושא וצריך לטפל בה לאלתר. אתה רואה את התוצאות בשטח, בתקופה כל כך קצרה שני אירועי ירי דו צדדי, זה דבר חמור שצריך להדליק נורה אדומה. צריך לטפל בנושא הזה באופן נמרץ. זה לא מסובך", אמר.

עוד אמר: "צריך לעסוק בטיפול בתופעה. אנחנו רואים בפרק זמן קצר מאוד שני אירועי דו"צ, זה אומר שהנושא של איך מוציאים משימה, איך מתחקרים אותה אחרי שהיא מסתיימת ומה הן הוראות  הפתיחה באש תוך כדי ביצוע המשימה, דורשים חידוד והעמקה. אנחנו כנראה במקום לא טוב"

כמו כן, בהתייחסו לעליות המחירים במשק, אמר סגן שרת הכלכלה כי "אנו בגל עולמי של עליות מחירים, של אינפלציה שאצלנו מרוסנת ולכן ישראל לא יכולה לבודד עצמה מהשפעות עולמיות ומשרד הכלכלה עושה מאמצים אדירים למתן את עליות המחירים. קודם כל פעילות נמרצת של רשות התחרות, זו הזדמנות לאחל בהצלחה לראשת הראשות החשובה הזאת מיכל כהן ,אני חושב שהיא עושה עבודה מצוינת. הקמנו בהחלטת ממשלה ועדה שנועדה לבחון את פערי התיווך במוצרים החקלאיים".

"נצטרך לספוג את עלית המחירים. יש הסכמי שכר קיבוציים במשק ברוב המקומות, זה יגרור עליות בשכר ויש מקומות שנצטרך כממשלה לראות איך ממתנים ואיך מפצים בעיקר את השכבות החלשות, לא נותנים לאף אחד לצנוח מתחת לקו העוני בגלל עליית המחירים".

בסיום אמר בתגובה למתווה המסתמן לפינוי חאן אל אחמר כי "אם ההצעה תביא לפתרון הבעיה, שיזוזו 300 מ' ובא לציון גואל". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm