פרשת NSO: העיתון "כלכליסט" פרסם הבוקר (שני) רשימה של אנשי ציבור אשר בטלפונים הניידים שלהם, על פי הדיווח, התקינה המשטרה את תוכנת הרוגלה "פגסוס" על מנת לעקוב אחריהם. בעקבות הסערה הציבורית והקריאה להקמת ועדת חקירה, היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט הנחה את המשטרה להפסיק את השימוש ברוגלה ההתקפית עד סיום הבדיקה. 

בתוך כך, הנחיית היועמ"ש קבועת כי המשך השימוש ברוגלה תעשה רק במקרים חריגים, קרי כשיש סכנה ממשית לחיי אדם או עבירות פדופיליה בהם יינתן אישור לשימוש ע"י מפכל המשטרה וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום בלבד. עוד נציין כי בדיקת 23 התיקים הקשורים לשמות שהוזכרו בפרסום בכלכליסט עלה כי לא נמצא חריג ולא נפל דופי בהחלטה לעשות שימוש בתוכנה.

מהבדיקות שביצעה המשטרה בדבר הטענות שעלו בכלכליסט, עולה שככל שבוצעו פעולות טכנולוגיות מתקדמות לא נפל פגם בפעילות השוטרים והחוקרים והבדיקות נמשכות. למרות זאת עומד המפכ"ל על דעתו להקים ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בכדי להשיב את אמון הציבור למשטרה ובכדי לבדוק לעומק את הטענות ובמידה וימצאו חריגות אזי האחראים לכך יטופלו בהתאם לחוק.

עשרות שמות נחשפו: בכירים, ראשי ערים, אבנר נתניהו ומפגינים הודבקו בפגסוס | דיווח

זעזוע במערכת הפוליטית מ"רשימת פגסוס"; אבנר נתניהו: "אני בהלם"

גיא פלג מסביר: כך ישפיע הפרסום על נעקבי פגסוס על המשך משפט נתניהו

כאמור, התוכנה הותקנה, לכאורה, אצל מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר-אייל ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית חולון מוטי ששון ועורך וואלה! לשעבר (כיום מנכ"ל חדשות 13) אבירם אלעד.

כמו כן נמצאים ברשימה דמויות מרכזיות במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר, אשת העסקים איריס אלוביץ' ומנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. עוד דווח כי המשטרה התקינה את התוכנה גם במכשיר הרשום על שמו של בנו של רה"מ לשעבר, אבנר נתניהו.