שר החוץ יאיר לפיד, התראיין הערב (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד, לנוכח הסערות האחרונות בממשלה, ובראשן, השימוש לכאורה בתוכנת הרוגלה נגד אזרחים ואישים. השר ביקש לחזק את ידי המשטרה בשעה זו, והוסיף: "בואו לא נפרק את המשטרה, בואו נבדוק את העניין כדי לוודא שזה לא ספין שמישהו מפיץ, כי יש מספיק בעלי אינטרסים בזמן שמשפטים מתנהלים".

בכיר לשעבר במשטרה מעריך: זה המועד בו תיחשף התמונה המלאה בפרשת NSO

"אני קראתי לחקור", הדגיש, "כרגע מה שיש לנו זו כתבה אחת בעיתון, ועל זה כולם מתבססים. נחליט איך נחקור זאת, ונעשה את זה". השר עמד על כך שיש לחזק את אמון הציבור במוסדות המדינה, בהם הפרקליטות, המשטרה וצה"ל. "להחזיר את האמון זה תהליך ארוך, אתה מאבד אותו בשבוע ומחזיר בשנים". 

לפיד נשאל על פעולות שהתחייב להן לקראת הקמת הממשלה, ולכאורה הופרו על ידו, בהן כמות השרים, והשיב: "לא הייתי יכול להקים ממשלה אם היו רק 18 שרים, עדיף ממשלה מתפקדת גם עם מספר שרים לא אידיאלי".

על שיחות הגרעין בווינה בעניין הגרעין האיראני, אמר: "אנחנו לא נגיע לתוצאה אופטימלית בשיחות מבחינתנו, אבל יש לנו השפעה על התהלך מבלי שיאבדנו את יכולתנו לפעול נגדה התוכנית, מתי שנחשוב לנכון או מתי שיתאפשר מבצעית, זה הישג גדול".

באשר לקיומה של הרוטציה בתום סיום כהונתו של ראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, טען לפיד כי "השאלה מבוססת על כך שהתרגלו במשך 13 שנים ששיקרו. הימרו נגדי לא מעט, ובנתיים אנחנו בסדר".

סייעה בהכנת הידיעה: שני רומנו, 103FM.