פרסום ראשון: חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה הבוקר (שלישי) למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בעקבות התוכנית שהציג שר האוצר אביגדור ליברמן להכנסת החרדים למעגל העבודה. "שר האוצר חורג מסמכותו בצורה חריגה, בוטה ומובהקת ופולש לתחומי אחריות לא לו המסורים בדין לשרים ולמשרדים אחרים", מסר ארבל. 

ארבל התייחס לפרסום בחדשות 13, לפיו "תוכנית האוצר למגזר החרדי", תכלול שלילת המימון לצהרונים ומעונות יום ממי שאינם עובדים; ביטול הנחות הארנונה למשפחות שאינן עובדות; קיצוץ שעות הלימוד לאברכים בישיבות בחצי; תמריצים כלכליים ללימודי ליבה; העברת חוק הגיוס בקריאה שלישית.

"כלל פרטי התוכנית אינם מצויים למעשה כלל בסמכותו של שר האוצר ומשרדו. כך למשל הנחות הארנונה מצויות בסמכות משרד הפנים; המימון לצהרונים ומעונות יום במשרד הכלכלה; סוגיית לימודי הליבה במשרד החינוך; ונושא חוק הגיוס במשרד הביטחון", תקף.

את מכתבו סיכם ח"כ ארבל: "אבקש את בדיקת משרד מבקר המדינה לדיווח המטריד ובמידת הצורך פנייתכם לשר האוצר והבהרת היקף ותחומי אחריותו, ואף הפניית המשך הבירור ליועץ המשפטי לממשלה".

בתוך כך, חבר הכנסת אורי מקלב מסר ל"מעריב" : "בכל פעם שיש על שר האוצר ביקורת ציבורית וקטלנית הוא מביא תוכנית אכזרית על הציבור החרדי בכדי להסית את הציבור ובכך להסיט את הנושא מסדר היום, לצערנו אנו רואים שוב ושוב כי ליברמן מביא את כל הגזירות הקשות והאכזריות ביותר ברדיפה כאשר הוא לא בוחל בפגיעה בילדים ומביא קהלים שלמים לעוני תוך פגיעה בלומדי התורה שנאה תהומית לציבור". 

'לשמחתנו הציבור מבין זאת והופך את ליברמן לדמות דחויה ורדיפה רשעה זו רק תדחוף ותביא להפלת הממשלה, ממשלה הפועלת כנגד לומדי התורה אין לה זכות קיום", המשיך.

"תאטרון האבסורד הכי גדול שיכול להיות"

ח"כ יצחק פינדרוס התייחס גם הוא לדברים במהלך שיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM: "היום בתאריך העברי חל פורים קטן וזו התחושה שלי. המחירים עלו בכל דבר אפשרי, יש עודף גביית מס ועליית מחירים מטורפת ודנים על דברים שהקשר בינם לבין מה שאמרתי עכשיו הוא אפילו לא מקרי".

"זה מחזה פורימי קלאסי. זה ניתוק לגמרי, פשוט בלוף אחד גדול, אין לי מילים יותר מעניינות להגדיר את הדבר הזה. זה תיאטרון האבסורד הכי גדול שיכול להיות. מה הבעיה שיש עודף בגביית מיסים? מדינת ישראל גבתה בינואר 18 מיליארד ש"ח עודף, אתה יודע שזה יכול להוריד לך שני אחוז במע"מ לכלל האוכלוסייה?", תקף. לטענתו, הממשלה בורחת מאחריות, "הכה בחרדים והצל את מדינת ישראל".

בסיום דבריו, התייחס פינדרוס לנתון שהוצג בקבינט לפיו ליברמן ייתן את אותה התמיכה לבני הישיבות, תמורת מחצית משעות הלימוד כדי שיצאו לעבוד, והשיב: "אני לא אפול ברשת הזו, יש בעיה כלכלית במדינת ישראל. אזרח רגיל הולך לשלם על הדלק יותר וליברמן היה צריך לטפל בזה. אני מזכיר לך שגם ב-2013 כשלפיד הוריד את תקציבי הישיבות ל-0 הכוללים רק גדלו ואותו דבר היה ב-2003 שנתניהו והוריד, הכוללים המשיכו. לימוד התורה לא תלוי בתקצוב מדינת ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm