על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ושיחות הגרעין עם איראן, הגיעה היום (שלישי) לביקור בארץ יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי בראש משלחת של חברי קונגרס אמריקאים. האורחת ובן זוגה התקבלו ברחבת הכנסת על ידי יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בטקס קבלת פנים רשמי, לקול תרועות חצוצרה ונגינת המנוני שתי המדינות. בהמשך היום ייפגשו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

בתוך כך, פלוסי חתמה בספר האורחים של הכנסת באולם שאגאל ומסרה כי "הקשר הביטחוני בין ישראל לארה"ב יציב וחזק וחברותנו נצחית".

מיקי לוי וננסי פלוסי (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מיקי לוי וננסי פלוסי (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

יו"ר הכנסת לוי בירך במליאת הכנסת את פלוסי ומשלחתה, והודה על העברת החוק למימון הצטיידות לכיפת ברזל: "אני רוצה להודות לך בשם הילדים המתגוררים ביישובי עוטף עזה שיושבים כאן, על חבילת הסיוע שאישר בית הנבחרים בהנהגתך".

במהלך הדברים נכחו במליאת הכנסת תלמידי כיתה א' בבית הספר חופים בקיבוץ יד מרדכי, המתגוררים ביישובי עוטף עזה שהוזמנו לכנסת על ידי יו"ר הכנסת לכבוד ביקור המשלחת. הילדים ריגשו את האורחת כשנופפו לחברי המשלחת בדגלי ישראל וארה"ב לקול מחיאות הכפיים של חברי הכנסת והאורחים. לוי סיפר כי שבזמן שהצופרים הושמעו יומם וליל במרכזי ערי ישראל ובפרט בדרום המדינה, ילדים אלה ביחד עם משפחותיהם, רצו פעם אחר פעם למקלטים ולחדרי הביטחון כדי להגן על חייהם. "זיכרונות מתוקים של ילדות במגרשי המשחקים הוחלפו לעד בזיכרונות אימה ופחד" אמר היו"ר.

חברי המשלחת האמריקאית בכנסת (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חברי המשלחת האמריקאית בכנסת (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בהמשך דבריו התייחס יו"ר הכנסת לאיומים הביטחוניים והבהיר כי אסור לאפשר לאיראן לפתח יכולות גרעיניות: "גם ברגעים אלו, יש המתכננים ופועלים לתקיפתנו ולהשמדתנו. פעולותיה של איראן לפיתוח יכולות גרעיניות מטרידה את מנוחתו של כל אזרח ותושב בישראל. איראן היא מדינת טרור שכל מעשיה נועדו לזרוע הרס וחורבן בכל פינה בה היא פועלת בעולם. תמיכתה האיתנה של ארצות הברית בביטחון ישראל לאורך כל ההיסטוריה זכורה לנו גם היום. כולנו כאן בכנסת ישראל במסר אחיד שאסור לאפשר לאיראן לפתח יכולות גרעיניות"/

חברי הקונגרס המשתתפים במשלחת הם יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים אדם שיף, יו"ר ועדת האתיקה טד דויטש, יו"ר תת־הוועדה להקצבות חוץ ברברה לי, חבר ועדת החוץ ביל קיטינג, חבר ועדת המודיעין אריק סוואלוול, חבר ועדת השירותים המזוינים רו חאנה, וחבר ועדת החוץ אנדי קים. בנוסף, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס יתלווה לביקור במשכן.