בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה פרצה בבכי צמרת אביבי, מנכ"לית מורי תל"ן חוגים והעשרה ואחת ממובילות מחאת העצמאים, בעקבות תחושה כי שר האוצר אביגדור ליברמן וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה אטומים למצבם הקשה. אביבי שוחחה הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והבהירה את עמדתה בנושא הסיוע הכלכלי. 

"לא חשבתי שזה יעשה כזה הד תקשורתי", סיפרה אביבי על שהתרחש בדיון. "דיברתי מדם ליבי, אני בן אדם עם לב גדול ובאמת סופג את כל הקשיים של המורים האלה ואגרתי והכל יצא בקול תרועה, אבל לא חשבתי שיהיה כזה הד תקשורתי".

"אנחנו עשרת אלפים מורים עצמאיים בפריסה ארצית. אני מייצגת אותם בכבוד, הם ביקשו שאייצג אותם. זה התחיל באופן ספונטני בתחילת משבר הקורונה. אנחנו ספקים חיצוניים", הסבירה אביבי והוסיפה כי "מיולי 21 לא עבדנו עד ספטמבר כי אין גנים ובתי ספר, לא עבדנו בספטמבר כי זה חגים ורק באוקטובר נובמבר עבדנו ובאומיקרון עוד פעם".

 אני לא רואה פה את ההתפרקות הטוטלית של החברה הישראלית אלא מצוקה מקומית מטופלת.
"אני מדברת לא על הענף שלי. קחו למשל את בעלי ענף ההיסעים של התיירים. העסק שלו מושבת, הם 15 אחוז תפוקה".

מכירים את זה ועשינו על זה אייטמים. יעשו מתווה מיוחד לתיירות הנכנסת.
"מיולי 21 העסק של בעלי נשאר בודד ועירום. ההוצאות הקבועות שלהם ממשיכות, השכירות, הארנונה המשכורות לעובדים, אבל אין הכנסה ב-100 אחוז, יש 15 אחוז. מיולי הכל מדשדש ועכשיו האומיקרון נתן בכלל מכת מחץ. אם אתה אומר נחכה שבועיים עד ששר האוצר יציע תכונתי ואז יהיו דיונים, מה קורה פה? אנחנו שמונה חודשים בלי פיצוי, צריך להבין את העוולה".

לדבריה, "ביוני 2021 כשהתחלתי לקבל ריקושטים של עצמאים שצריכים להחזיר גם מרואי החשבון שמלחיצים אותם פניתי לאביר כי אז הייתי די פעילה. אמרתי לו תעזור עם המענקים כי יש אנשים שחווים ירידה משמעותית. אני חוויתי ירידה של 90 אחוז במהלך 2020. עבדתי חודש אחד זה הכל, והוא אמר מי שלא עמד ברף הנדרש שיחזיר. זה הופך להלוואה. ביקשתי כמה פעמים שהוא יתערב והוא לא רצה. המשכנו הלא. נאלצנו לגשת לבג"ץ כדי לעמוד על הזכויות שלנו. לא הייתה לנו ברירה".

היה כתוב שאת אחראית על העצמאים בתקווה חדשה. את חלק מגדעון. למי הצבעת?
"לגדעון אני מודה, שנים הייתי ליכודניקית והבית שלנו ימני בדעותיו. כשראיתי שבאמת נתניהו לא מצליח לגבש ממשלה כמו שצריך ויש עניינים אישיים אמרתי או.קיי, אני עושה חושבים. ואז שלחתי בתחילת משבר הקורונה SMS והודעות וואטסאפ להמון חברי כנסת ובחרי ליכוד ואף אחד לא הגיב לי חוץ מגדעון שענה תוך שניה וקישר אותי לשר האוצר ולמנכ"ל הביטוח הלאומי ועל זה אני מוקירה תודה".

עם זאת הוסיפה אביבי, כי "עכשיו אני מאוכזבת. אני אומרת לו מכאן גדעון תקום ותעשה מעשה כי אני מעריכה אותו. אני בן אדם שבא מהעם, אני מייצגת את העם ואומרת את שעל ליבי. אני לא מתיימרת להיות פוליטיקאית ושאביר אומר שרציתי כיסא - ממש לא. רציתי שהוא ייכנס וייצג אותנו".

לסיום אמרה, "אין לנו מנוס מלהקים מפלגת עצמאים שתייצג שאותנו". אנחנו נלחמים על העסק והחיים שלנו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm