המתקפה של חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) על נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, במהלכה האשים אותה בגזענות כלפי בני עדות המזרח, עדיין מעוררת סערה בתוך מפלגתו ומחוץ לה. יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הביע על כך את דעתו היום (חמישי) בשיחה עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM

בפתח דבריו אמר: "אני לא חושב שאנחנו עדים פה לאיזושהי אמירה חד פעמית של דודי אמסלם. ההסתה הזו, והשיח הנמוך הזה, נמשך הרבה מאוד זמן. פתאום עכשיו כולם מתעוררים. אנחנו אומרים כבר הרבה מאוד זמן שהשיח הזה לא מכבד, ושדודי אמסלם עוסק בהסתה ולא בעבודה פרלמנטרית". 

עוד אמר: "אני מאוד שמח שהרבה גורמים מבינים את זה ויוצאים נגדו. אין שום הבדל בין אשכנזים למזרחים במדינה". 

בהמשך, נשאל ח"כ קושניר, האם לדעתו בנימין נתניהו עומד מאחורי המתקפה של אמסלם, והשיב: "אני לא יודע. אני לא פרשן ואינני עוסק במה שקורה בליכוד. אני יודע שהוא מגנה את זה, אבל מבחינתי זה סוג של 'בוקר טוב אליהו' כי הייתי מצפה מנתניהו לגנות אותו כבר מזמן. כמו שאומרים: עדיף מאוחר מאשר אף פעם". 

בהמשך, התייחס לסיוע לעסקים הקטנים ואמר: "ברגע שנתוני המע"מ יגיעו, נהיה הרבה יותר חכמים, ממוקדים ומדויקים. אנשים שוכחים שכשאנחנו מקבלים החלטות על הוצאת כסף - מדובר בכסף ציבורי, של כל אזרחי ישראל. לא אתן יד לזה שהכסף הזה יתפזר מהמסוקים".



"הדבר החשוב לבעלי עסקים זו הוודאות. כל הרמזים, כל ההבטחות העלומות, מצליחים להשאיר בעלי עסקים בחרדות", המשיך ח"כ קושניר, "אני שואל: יש לך כללים? תגיד עכשיו מה הכללים. אנשים שוכחים שכשאנחנו מקבלים החלטות על הוצאת כסף מדובר בכסף ציבורי. זה כסף של כל אזרחי מדינת ישראל. אני לא אתן יד שהכסף הזה יתפזר מהמסוקים - אנחנו חייבים להיות מדויקים ואפקטיביים". 

על משבר הדיור אמר כי "תהליך פתרון הנדל"ן לא לוקח לא יום, לא יומיים, לא יום ולא שנה. אנו פועלים כדי להגדיל את ההיצע, רק אתמול אישרנו הצעת חוק בטרומית להפרדת מדד תשומות הבנייה בעלות הקרקע. הפתרון למשבר הנדל"ן הוא לא פתרון קסם".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm