ח"כ ניר ברקת מהליכוד אמר כי היה בוחר להגיב באופן שונה מתגובתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לסערת אמסלם. בריאיון לוואלה! ברקת התייחס למתיחויות בליכוד ולקרב הירושה, טען כי יש להגן בחירוף נפש על היהודים בשייח ג'ראח ותקף את ימינה ותקווה חדשה.

ההתקפה של ח"כ דוד אמסלם על נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות זכו להסתייגות מצד נתניהו, שאמר בשיחה עם הנשיאה כי "דברי חבר הכנסת אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי". ח"כ ברקת נשאל על אותה התנערות של יו"ר מפלגתו ממנו, ואם היה נוהג באותה צורה.

"אנחנו צריכים להפיל את הממשלה הזאת ולא להתבלבל, לפעול ביחד. אם יש הערות, להגיד אותם בצד ולא פומבית", אמר ברקת. בתשובה לשאלה על ההתייחסות הפומבית של נתניהו לסערה, השיב ברקת: "דרכי אחרת, אני נוהג אחרת. תמיד משתדל להיות ממלכתי, לדבר דברי נועם והדר בית"רי ולהעביר ביקורת חריפה. אתה שומע ממני דברים חריפים". 
 
בעניין הסגנון שבו אמסלם נוהג להתבטא אמר ברקת כי הוא לא מתכוון לחלק ציונים. "כל אחד בדרך שלו. המאבק או התיקונים שצריך לעשות במערכת המשפט מקובלים על כל הימין, בוודאי גם עליי. אני מבטא את זה בדרך שאני מאמין שהיא נכונה. ככל שדבר תלוי בי, אנסה לשכנע שההדר בית"רי זו הדרך הנכונה. לאמסלם יש את הסגנון שלו, לא בכוונתי לחלק ציונים".

על התקפותיו האישיות של אמסלם כלפי ברקת הוא אמר: "לא מתכוון להתייחס לכל דבר שמטיחים בפניי ולא מתכוון לחפור לעומק מה קרה בעיריית ירושלים בזמנו. אני קורא לכולם, לכל החברים בליכוד, יש לנו יריבים גדולים, אנרגיה שמשקיעים אחד בשני זו אנרגיה שמתבזבזת במקום להפיל את השלטון".

ניר ברקת בראיון לוואלה

ברקת התייחס לשאלה האם יהיה מוכן להקים ממשלה עם אנשי ימינה ותקווה חדשה שכרגע בקואליציה. "חד משמעית אפשרי להקים ממשלה, אנשי הימין שנמצאים בקואליציה וכנראה גם החברה של גנץ, מבינים שעתידם לוט בערפל, כמו שזה נראה כרגע". 
 
עם זאת, הוא אמר על המפלגות בראשות גדעון סער ונפתלי בנט כי הוא "לא מאמין שצריך לתת למי שהביא אותנו, את כל המחנה הלאומי בוודאי הליכוד, לשבת באופוזיציה. לא מגיע להם שום פרס. החלופה האופטימלית זה שהממשלה תתפרק, ואנחנו מתקרבים במתכונת הנוכחית לכ-60 פלוס מנדטים".

"אני לא רואה את הליכוד יושב תחת מישהו, לא תחת מפלגה שישה מנדטים, לא תחת שמונה מנדטים, לא גנץ ולא אף קומבינה אחרת. אם אנחנו בליכוד רוצים להיות מפלגת שלטון אנחנו לא יכולים להיות תחת אף אחד אחר, אנחנו נוביל את הקואליציה או שנהיה באופוזיציה". בקדנציה הנוכחית יש עתיד ותקווה חדשה אמרו שלא יישבו איתנו, הם אמרו ואני לא רואה את זה משתנה. הם מושקעים מדי בנגד נתניהו ודברים אחרים. להערכתי אחרי בחירות הם לא עוברים את אחוז החסימה".
 
הוא הביע את עמדתו על קרבות הירושה בליכוד מול מצבו המשפטי של יו"ר המפלגה נתניהו: "קודם כל מניח ששמעת אותי בתקופה האחרונה מכבד את נתניהו, ראש הממשלה לשעבר. תקופה לא פשוטה לו ואנחנו, ואני בוודאי, עומד לימינו ואעשה כל מה שאני יכול כדי לתמוך בו כמובן ולהמשיך ולעשות את העבודה שלו במחנה הלאומי".

"נכבד כל החלטה שלו. הוא יכול לקבל החלטה שהוא חוזר בפול ספיד קדימה או החלטה אחרת. אנחנו נחכה, יש לי את הסבלנות. ואנחנו חייבים להיות יחד במחנה הלאומי. לתת לו את המרחב תמרון הזה. אני מכבד את האתגר שעומד לפניו, הוא לא צריך לדווח על כל דבר. ניתן לו את מרחב התמרון, סומך על העובדה שהוא יעשה מה שטוב למדינה, לליכוד ולעצמו. ניתן לו את מרחב התמרון".

ברקת סיכם: "אחרי עידן נתניהו אני אתמודד ואנצח. ואני גם היחידי שיודע להביא שבעה או יותר מנדטים מהצד השני ולהביא גם שלטון. אני אשאר במפלגה".
 
בעד או נגד

נישואים אזרחיים?
תומך ברמה העקרונית, צריך למצוא את הדרך להסכים בהסכמה רחבה. ברמה העקרונית כן אבל עדיף לי סטטוס קוו ושמירה על הערכים המשולבים של כולם מאשר להיות צודק בסוגייה כזו אומרת.

תחבורה ציבורית בשבת?
היא קיימת במקומות מסוימים, היא קיימת היום. אני איש של סטטוס קוו. הפרשנות שלי של ססטוס קוו היא פשרות חברתיות במטרה לגשר על מחלוקות שלעולם לא נצליח לגשר בפניהם. סטטוס קווה זה ערך שלמדתי מירושלים.

פסקת ההתגברות שתגביל את כוחו של ביהמ"ש העליון?
זו אופציה אחת, יש עוד כמה אופציות כדי לוודא שבית המשפט הגבוה לצדק אל המערכת המחוקקת, צריך להיות לייצר איזונים מאשר היום אני בעד שהמערכת המחוקקת יהיה לה יותר כלים ולא יוכל לבטל לנו חוקים על ימן ושמאל.

כהונת ראש ממשלה עם כתב אישום?
לכל שאלה מורכבת יש פתרון אחד פשוט ולא נכון. מי שמחפש תשובה פשוטה ולא נכונה לשאלה מורכבת, את זה אני לא יודע לספק. זה תלוי מאוד. אני רוצה לראות שהעם קובע הנאשם שהוא לא קיבל פסק דין הוא בגדר נאשם. אז מי יקבע? הפקיד שהחליט להאשים אותו או העם? העם שאלה מורכבת תקבל תשובה מורכבת.

לסיכום, ברקת נשאל האם היה עובר לגור בשייח ג'ראח כדי לחזק את האחיזה היהודים שם? "הייתי ראש עיר של העיר המורכבת בעולם. והכלל הוא שיהודים מותר להם לגור איפה שהם רוצים בעולם. בחירוף נפש נגן על הזכות של יהודים לגור איפה שהם רוצים בוודאי בירושלים. שמעון הצדיק זה סכסוך אזרחי, ששונאי ישראל רוצים להפוך אותו לפוליטי. צריך לתת לו להסתדר ברמה האזרחית ולא להפוך את זה לכן ולא.