בגלל המחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה על איוש ועדות הכנסת, לא הוקמה עדיין ועדה לענייני עלייה וקליטה. שלוש ועדות אחרות בכנסת יזמו דיון חירום על כך. יו״ר ועדת הכספים ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הודיע כי יקיים היום (שני) דיון חירום על היערכות לגל העלייה מאוקראינה. גם יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ גלעד קריב (העבודה) יקיים היום דיון על המוכנות לגל עלייה, ואליהם הצטרפה גם יו"ר הועדה לשירותי דת ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שגם היא מתכוונת לדון מחר בנושא.

אתמול גם התברר כי נעשו פניות של כאלה שסיימו לעבוד, חזרו לארצם ומבקשים להקדים שחרור הפיקדון כדי להעבירו לאוקראינה. גם נמסר על התעניינות של עובדים זרים בנוהל לקבלת מקלט מדיני.

ח"כ קושניר אמר לקראת הדיון היום: ״מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי וחייבת להיות מוכנה לאירועי חירום, על מנת לאפשר ליהודים ולמשפחותיהם להגיע לביתם הלאומי. על הממשלה להכין תוכנית ייחודית לקליטת העולים מאוקראינה לנוכח המצב, ולעגן אותה בהחלטת ממשלה במהירות האפשרית", הוסיף.

כאמור גם ועדת החוקה, חוק ומשפט תקיים היום דיון דחוף על הסיוע לקהילות היהודיות באוקראינה ופינוי האזרחים הישראלים וזכאי חוק השבות המבקשים לעלות לישראל. בדיון צפויים להשתתף גם שר העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) והשר לענייני תפוצות נחמן שי (העבודה).

לדברי היו"ר ח"כ קריב, "אנו ניתן את הדעת על אופני הסיוע לקהילות היהודיות באוקראינה, על הסיוע ההומניטרי שניתן לספק לאוקראינה, על הטיפול בעניינם של אזרחים ישראלים ובני משפחותיהם שעדיין נמצאים באוקראינה ועל ההיערכות להגעה אפשרית של עולים מאוקראינה לישראל".

בתוך כך ממשיכים צוותי הסיוע של ארגון "הצלה אוקראינה" בערים הגדולות קייב ואודסה תחת העוצר הלילה, ומסייעים למקרים דחופים בקהילות היהודיות המקומיות. בשבת האחרונה שהו במתחמים מיוחדים במולדובה, קישינוב ורומניה למעלה מ־400 יהודים שפונו על ידי הארגון מאזורי הלחימה. מנכ״ל הארגון שלומי רוזיליו מסר: "בשיתוף פעולה עם הצבא והמשטרה המקומית, צוותי ההצלה שלנו קיבלו היתר לנוע בערים הגדולות כקייב ואודסה, כדי לתת מענה במידת הצורך".