ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אתמול (שלישי) עם משתתפי תכנית "מסע" שהגיעו מאוקראינה בחודשים האחרונים. במהלך הפגישה, רה"מ בנט שמע את סיפוריהם על המשפחות שנותרו באוקראינה ועל הקשיים והחששות המלווים אותם מאז פתיחת המלחמה לפני כשבוע.

רה"מ בנט: "אני שמח שבאתם. מטרת הפגישה מבחינתי היא לשמוע מכם, לדעת מה קורה איתכם ועם המשפחות שלכם שבאוקראינה. בראש ובראשונה, אני רוצה לומר לכם שיש לכם פה בית. ישראל היא הבית שלכם, של המשפחות שלכם ושל כל יהודי בעולם - עכשיו, ולתמיד. לשם כך הוקמה מדינת ישראל מלכתחילה".

"שלחנו שלושה מטוסים, שניים מהם כבר נחתו, עם כמויות גדולות של ציוד רפואי. אנחנו שם כדי לסייע לאוקראינים בכלל, וליהודים בפרט. דרככם ודרך הקשרים שלכם באוקראינה, המסר שלי הוא: ראשית, אנחנו אתכם; ושנית, ישראל היא הבית לכל יהודייה ויהודי", סיכם בנט.

מנכ"ל ארגון "מסע", עופר גוטמן: "בחודש האחרון אנחנו עדים לזינוק בביקוש בקרב צעירים מאוקראינה להגיע לתכניות מסע בישראל. בשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, אנחנו פועלים במאמצים רבים, בארץ ובאוקראינה, על מנת לאפשר לכל מי שרוצה ויכול להגיע לתכניות מסע לעשות זאת. יש לנו מאות משתתפים בתכניות השונות שמושפעים מהמצב, ואנו מחבקים אותם בשעה קשה זו ומעניקים להם מעטפת של סיוע ותמיכה ככל הניתן".

ראש הממשלה נפתלי בנט ומשתתפי תכנית ''מסע'' (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט ומשתתפי תכנית ''מסע'' (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

ארגון מסע הוקם ע"י ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, ומוביל תכניות התנדבות, התמחות ולימודים במסגרתן מגיעים לישראל למשך מספר חודשים עד שנה כ-12,000 צעירות וצעירים מלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם. בתוך כך, מגיעים מדי שנה לישראל מאות צעירים מאוקראינה ולוקחים חלק במגוון תכניות מסע. 

הצעירות והצעירים שהשתתפו במפגש עם ראש הממשלה הגיעו לישראל מערים שונות באוקראינה, בהן: קייב, חרקוב, אודסה וזאפורוז'ייה, והם משתתפים בתכניות "מסע רופאים" (התמחות במקצועות הרפואה והשתלבות במערכת הרפואה הציבורית) ו"מסע קריירה" (השתלבות בארגונים וחברות שונות במשק במגוון תפקידים).