שרת הפנים, איילת שקד, קראה היום (חמישי) במהלך כנס ראשי המועצות האזוריות וסגניהם של מרכז השלטון האזורי בישראל במועצה האזורית גולן לסייע בקליטתם של העולים מרוסיה ואוקראינה, "אנחנו חושבים שיגיעו עשרות אלפים אם לא מאות אלפי עולים מרוסיה אוקראינה וחבר העמים. אתם במועצות האזוריות יכולים לעזור בקליטה".

כזכור, מבצע "ערבות ישראל" לחילוץ יהודי אוקראינה יצא לדרך ובמסגרתו שלוש טיסות מיוחדות עם כ-300 עולים ינחתו בשדה התעופה בן גוריון ביום ראשון הקרוב. יהודי אוקראינה יגיעו בשלוש טיסות שונות - שתי טיסות עולים שייצאו מוורשה שבפולין ומקישינב שבמולדובה. וכן, טיסה נוספת, של כמאה יתומים בחסות חב"ד תצא מיאסי ברומניה. 

בתוך כך ולאור המלחמה באוקראינה וההתפתחויות ברוסיה, שרת הפנים הנחתה לבטל את הצורך לתעודת יושר ואופסטיל לעולים מרוסיה ואוקראינה ל שלושת החודשים הקרובים כדי להקל בעלייה.

בהמשך ציינה השרה שקד כי "עוד החודש תעבור החלטת ממשלה שבמסגרתה נקים בין 7-12 יישובים חדשים בנגב. אני נלחמת בהרבה מאוד גורמים שמתנגדים לזה אבל אני חושבת שזה מעשה חשוב הכרחי, לחיזוק הנגב ועכשיו יש מצוקת דיור, מה יקרה כשיגיעו אלינו עולים חדשים מאוקראינה ורוסיה. אם עד עכשיו ניסינו לבנות בצורה הכי מהירה שיש. למרות שאנחנו בפול גז עכשיו נצטרך אפילו עוד יותר. ולבנות בהליך אגרסיבי ומהיר, כמובן לעבות את היישובים הקיימים".

על הרפורמה בחקלאות אמרה שקד כי "אנחנו רואים עכשיו כמה חשוב הביטחון התזונתי. הסדר העולמי יכול להשתנות ביומיים וישראל צריכה להיות עצמאית גם בתחום הזה. אני מקווה ומאמינה שיגיעו לרפורמה טובה שתעצים את החקלאות ולא תעשה נזק".