בימים אלה עמלה מממשלת ישראל על העלאת יהודים וישראלים תושבי אוקראינה המנסים לברוח מתופת הפלישה הרוסית, שנכנסה היום (שני) ליומה ה־12 ברציפות. מוקדם יותר היום התכנסה ועדת הכספים על מנת לדון בקליטת הישראלים השבים מאוקראינה, ובהמשך נערך דיון חירום של קבינט העלייה והקליטה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) שוחח על כך עם ענת דוידוב, בתוכנית "איפה הכסף?", ב־103fm והתייחס לדברים. 

בפתח דבריו אמר: "צריך להבין באיזה עולם אנחנו. כל מי שיוצא היום מאוקראינה, באמת נאלץ לעזוב את כל חייו ורכושו, לנתק את החיים שלו, לקחת מזוודה אחת ולהגיע. כל מי שמגיע לכאן, בא כפליט מבחינת מצבו הכלכלי, והיום התמקדנו באזרחי ישראל. כל מי שהעתיק את חייו ויש לו אזרחות ישראלית, נאלץ לעזוב את הכל ולהגיע. משרד הקליטה במצב העניינים הרגיל היה נותן חודש של הבטחת הכנסה על כל שנה בחו"ל, אך הדבר הכי חשוב הוא הזכאות לשירותי בריאות, וכדי לעשות זאת אותו ישראלי היה צריך לשלם 12 אלף שקל לביטוח לאומי".

ח"כ קושניר ציין כי נכון לרגע זה הנכנסים לישראל מאוקראינה לא צריכים להוציא מכיסם שקל, אך "זה מייצר חוב עתידי בביטוח לאומי ולכן פניתי לביטוח הלאומי כדי להסדיר את זה". 

עוד אמר: "אני חושב ששקד לא התבלבלה. פליטים שעוזבים את אוקראינה וחוצים את גבולות המדינה, נכנסים למדינות האיחוד האירופי. אם יש להם פה משפחה וחברים אז יש להם איך להיכנס. אך 200 אלף זכאי חוק השבות באוקראינה, אותם אנו חייבים להיערך ולקלוט. יש לנו פה עשרות ומאות אלפי יוצאי אוקראינה שהם אזרחי ישראל, שקרוב לוודאי שיש להם שם משפחה. לא צריך לעשות שום דבר באופן גורף, אלא לנהל מדיניות הגירה מאוד אחראית. אני לא רואה מדינה כמו ארה"ב ששולחת מטוסים לפולין כדי להוציא משם פליטים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm