אתר "axios" האמריקאי דיווח אתמול כי הממשל של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור. זאת, בתמורה להתחייבות פומבית של איראן להפחית את ההסלמה באזור. 

הקונסול בניו יורק לשעבר, אלון פנקס, שוחח עם היום (חמישי) עם בן כספית ואריה אלדד ותקף את ארה"ב: "זה אולי לא נעים, אולי זה נראה צביעות - אבל חשוב להבהיר שלהוציא מדינה מרשימת המדינות שנותנות חסות לטרור של מחלקת הטרור, אין משמעות להסרת סנקציות מהארגון הזה. הוא ימשיך להיות תחת סנקציות ורק מוציאים אותו מהרשימה. עם זאת, יש לכך ערך סמלי לא נעים".

"בהנחה וההסכם הזה באמת קיים, החלטת ארה"ב היא ללא ספק דבר מרגיז, צבוע ולא ההכרחי. יש אצלנו אי הבנה כשאנו חושבים שהאמריקאים תמימים, ועוד הנחה שגויה שלפיה ארה"ב רואה בהסכם הגרעין דבר חשוב בעל אינטרס עליון - היא לא. אנו מתקשים להבין את זה, חושבים תמיד שביידן מתעורר בבוקר וכל מה ששואל זה מה קורה השיחות בווינה", הוסיף.

בסיום אמר כי היה מייעץ לראש הממשלה שלא להיכנס לעימות עם האמריקאים: "גם אם אתה חושב שאתה צודק וחושב שהם תמימים, משום שכל מה שתרצה לעשות באיראן הוא קשור גם אליהם. דבר שני, חשוב להזכיר לו שהסכם הגרעין כמו קודמו המקורי ב־2005 הוא רק על הגרעין ולא חל על הפעילות האזורית של איראן ואף אחד לא לו מונע מישראל לפעול נגדם".    

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm.