נאומו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמש בפני חברי הכנסת עורר הדים רבים, וזמן קצר לאחר סיומו מסרו בכירים בממשלה כי "לא ציפינו לדברים כה חריפים". לעומת זאת, היו גם גורמים בממשלה שטענו כי הנאום החריף של זלנסקי הזכיר להם את נאומו של נתניהו בקונגרס ב-2015, על הראש של ברק אובמה.

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והגיב לנאומו של נשיא אוקראינה: "המסגור היה לא טוב, ההליכה למחוזות השואה הייתה טעות, ודאי כשמדובר בעם האוקראיני שבוא נאמר יש לו היסטוריה אנטישמית ארוכת שנים. לכן אני חושב שזה לא היה נאום מוצלח".



"עם זאת, מדינת ישראל הייתה צריכה לנהוג בכל הנושא האוקראיני יותר בנדיבות וברוחב לב. זה אומר לא להטיל מגבלות על פליטים כשלא מגיעים פליטים ולא לתת יחס משפיל לפליטים כשמגיעים לנתב"ג ואל לצאת מנקודת מבט מפוחדת, קצת נגועה בגזענות שאוי ואבוי אם יגיעו לכאן ומה יהיה על גורל העם היהודי פה בארץ ישראל", הוסיף.

עוד אמר כי "היית ממסגר את זה אחרת הוא בא לדבר לראשי מדינת ישראל ולעם ישראל ואזרחי ישראל והנימה הייתה נימה שאפילו קוממה קצת במקום לייצר את האמפתיה וההזדהות".

נאום נשיא אוקראינה זלנסקי לחברי הכנסת, קרדיט: דוברות הכנסת

בהמשך מתח ביקורת על מתווה הפליטים ואמר כי "יש שם גם גזענות לשמה וזה פשוט חבל ,זה לא אנחנו באמת. הישראלים רצו ורוצים לפתוח את היד, רוצים לסייע. לצערי גם בתוך הממשלה וגם מחוצה לה יש גורמים שזו תהילתם, על זה גאוותם .הכול נעשה מתוך ניחוח לאומי כביכול. בפועל לא צריך לנקוט בשמות זה נגוע בלאומנות קשה אותה לאומנות מפניה הזהרנו כל השנים וסבלנו ממנה סבל קשה לאורך ההיסטוריה".

 "לעם היהודי יש גישה לאומנית זו חרפה ואנחנו צריכים לבער את זה מוכנו ולנקוט בגישה לאומית. הרוב המוחלט של הישראלים אני חושב רצה ורוצה לנהוג ברוחב לב בעם האוקראיני. אני חושב שזו טעות חמורה כך לא נוהג עם שנרדף לאורך ההיסטוריה. הכלל היהודי הידוע שמה ששנוא עליך אל תעשה לחברך כך היינו צריכים לנקוט ולהתנהג. אנחנו מלינים על אומות העולם שלפני השואה ובזמן השואה לא נהגו באופן הנכון והראוי ובלי להשוות בכלל כי אין מה להשוות אני חושב שנהגנו לא נכון", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm