מפלגת ישראל ביתנו גינתה היום (שני) את דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שקרה לאנשי כוחות הביטחון הערביים להתמרד "ולזרוק את הנשק בפרצוף". בהודעה שפורסמה מטעם המפלגה נכתב: "ישראל ביתנו מגנה בחריפות את דברי ההסתה החמורים של איימן עודה כנגד משרתי כוחות הביטחון של מדינת ישראל וכנגד המדינה. אמירות אלו מדגישות את תמיכתו בדרך הטרור. ישראל ביתנו תתמוך ביוזמה להדחתו המיידית מכנסת ישראל.

בתוך כך, חבר הכנסת פרופ' יוסי שיין מישראל ביתנו, גינה היום (שני) את התבטאותו של ח"כ עודה, וכינה אותו: "אויב הערבים בישראל". זאת לאחר שהאחרון קרא לשוטרים ערבים ישראלים המשרתים בכוחות הביטחון "להניח נשקם".

איימן קורא לצעירים ערבים להתגייס לכוחות הביטחון

"בושה וחרפה שיש לנו דבר כזה בכנסת. לעודה אין לו שום זיקה למדינה, הוא לא רוצה שיהיה שלום, לכן הוא אויב הערבים והמדינה. הוא לא שותף שלנו, הוא בן ברית של נתניהו ובן גביר, אני מאחל להם להמשיך את סיפור האהבה הזה", תקף.

חבר הכנסת הבהיר באופן נחרץ כי על אף המשבר עמו מתמודדת הממשלה, עודה ומפלגתו אינם שותפים לגיטימיים לממשלה. הוא הודה כי הממשלה נפגעה מפרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן, והוסיף: "יש לכידות רבה ועשייה עצומה, אנו לא רוצים להידרדר לבחירות חמישיות שידרדרו את המדינה אל עברי פי פחת, אין ממשלה אלטרנטיבית".

בהמשך, שיבח את הממשלה המכהנת ואמר כי "תראו לי מדינה אחת שבעשרה חודשים עברה מהפך שכזה, אנו חייבים לשמור על זה. היו ממשלות ששרדו שנתיים עם 59, זה דבר שאנו נתמודד איתו כי אין ממשלה אלטרנטיבית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.