הדיון בוועדת הכנסת בנוגע לעתירת מפלגת ימינה להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש, החל בשעות הבוקר ונמשך שעות ארוכות. ח"כ אורלי לוי אבקסיס (הליכוד) ביקרה הערב (שני) בחריפות את התנהלות הקואליציה וימינה. בריאיון לבן כספית, אריה אלדד וטל שלו, בתוכניתם ב-103FM, אמרה: "זה היה סימפונזיון אחד גדול של קואליציה דורסנית. כשאני רואה את זה אני לא יכולה לעמוד מנגד".

בפתח דבריה אמרה: "אני, כמי שכבר עברה את התהליך הזה מכירה את כל הרזולוציות, אולי אפילו יותר מחברי כנסת אחרים. מה שרציתי לשאול הוא מה הרציונאל של הפרשת חבר הכנסת שיקלי? מה קדם לחוק הזה? איפה היה היפוך יוצרות ברמה כזו שזה התחיל אצלי בתהליך, אבל זה הפך להיות כלי שרת בידיי קואליציה דורסנית".

ח"כ לוי אבקסיס הסבירה כי רציונאל שעומד מאחורי ההכרזה על חבר כנסת כפורש, היה למנוע את "הכוח של הקואליציה לתפוס חברי כנסת סוררים, לקחת אותם מהאופוזיציה ולתת להם מתנה". לדבריה, "מה שקרה בפועל זה ששינו את היוצרות והמפלגה המצטרפת לקואליציה מקבלת את האתנן הפוליטי, את הממתקים, או אם תרצה לקרוא לזה אז השוקולדים בלי הסלמונלה". 

בהמשך דבריה, העבירה ביקורת על עבודת הממשלה: "אין לנו פה לא רווחה, וגם לא עניינים של חברה. יש לנו פה יוקר מחייה וטרור משתולל, ויש ממשלה שמנסה לשמור על הכיסאות של החברים שלה בניגוד מוחלט למה שהם הבטיחו לבוחרים".

עוד אמרה: "מה שאני רציתי לדעת הוא מה האתנן? מה האתנן שבאים לחברי הכנסת שאומרים 'אני לא רוצה להיכנס וככה אמרתי כבר קודם'. מה אנחנו רואים? שהממשלה הזו הפכה את הכלי הזה למערכת סחיטה באיומים כנגד חברי כנסת שרוצים ללכת עם האידיאולוגיה שלהם".

 

ח"כ לוי אבקסיס הוסיפה: "כשאני מסתכלת על זה אני מבינה שלא רק שהתבלבלו היוצרות - הקואליציה הדורסנית הזו, שבראשה היו"ר שניהל היום הוועדה, עוסקת בסתימת פיות. הם סגרו לנו את המיקרופונים, לא נתנו לנו לשאול שאלות משפטיות נוקבות. אני רוצה לומר שפעם אחר פעם הוציאו אותי החוצה, וגם כשביקשתי להיכנס לא הכניסו אותי בעוד חברי כנסת אחרים כן נכנסו. למה? כי היו"ר סירב ואני מבינה בחומר קצת יותר ממנו. אני חושבת שהציבור לא טיפש והוא רואה את הדברים". 

על החרמת וועדות הכנסת על ידי סיעות האופוזיציה, אמרה ח"כ לוי אבקסיס: "החלוקה שהציעה הקואליציה היא דורסנית שלא מייצגת בכלל את יחסי הכוחות בכנסת. מלכתחילה הם יצרו שם רוב מלאכותי. גם אם הליכוד היה לוקח חלק פעיל בדיון כחברי ועדה זה לא היה מצליח לשנות את מאזן הכוחות שהקואליציה הזו יצרה לעצמה.