הדברים החריגים שאמר ראש הרכב השופטים אשר קולה, במשפטו החוזר של רומן זדורוב, על לחצים המופעלים נגדו, הכעיסו מאוד את שופט בית המשפט המחוזי לשעבר, עו"ד משה גלעד. בריאיון נסער ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM, הוא ביקש להסביר מדוע. 
 
בפתח דבריו אמר: "היה לי את הכבוד לשרת את מדינת ישראל כשישבתי כאב בית הדין של הרכב פלילי ואני יודע כיצד הדברים עובדים שם - האמת היא שאין אח ורע לדיבורים האלה". 

עוד אמר: "עולות שאלות קשות כביכול בנושא, אבל אני הייתי מציע לציבור המאזינים לעצור רגע ולזכור שבדרך כלל אחד ועוד אחד שווה שתיים - כלומר, אני לא רואה שום סכנה שעבריינים ינסו להשפיע על אב בית הדין לשנות את דעתו או ללכת לכיוון מסוים בהכרעת הדין שתהיה, אם היא תהיה. לכן, כשמדברים על לחצים, ברור שלמעשה מדובר בלחצים שהם בעיקר תקשורתיים, מצד עיתונאים שמונחים על ידי הפרקליטות".

"הדברים האלה צריכים להיפסק מיד", אמר בזעם, "שומעים ממנו שהוא נפגע, שהוא פגוע. מה רוצים ממנו? עוד טיפה, הוא עלול להתפטר. אני מקווה בשביל מערכת המשפט הישראלית, בשביל הציבור ובשביל זדורוב, שזה לא יקרה. הוא לא מבקש כסף וכוח, אלא רק שיתנו לו את השקט כך שיוכל להחליט לבד על הדבר הקשה הזה". 

השופט אשר קולה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
השופט אשר קולה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)




"אני מאוד נסער", שיתף השופט בדימוס, ואמר כי "לשופט אין חרב ואין ארנק, כל מה שיש לו זו התחושה שאחרי שעבד ימים כלילות על משפט קשה - מצפונו שקט על מה שהוא עשה. זה מה שצריך הציבור, מספיק לדבר - שאף אחד לא ידבר יותר. די, כולם צריכים לסתום את הפה, צריך לסיים עם המשפט הקשה הזה".