על רקע גל הפיגועים האחרון, היום תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעות חוק פרטיות לשלילת אזרחות והטבות סוציאליות ממחבלים שהם אזרחי ישראל ולשלילת הטבות הניתנות לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל.

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) יעלה היום לוועדה הצעת חוק לביטול אזרחות למי שהורשע ברצח או בניסיון רצח על רקע לאומני. במקום אזרחות יינתן לו רישיון לישיבה בישראל, כפי שיורה שר הפנים. 

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) יעלה הצעת חוק לשלילת זכויות למעורב בטרור ולבני משפחתו מדרגה ראשונה. מדובר בשלילות זכויות, כגון דמי ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה ושירותי בריאות במימון המדינה. "מטרת החוק היא להרתיע מפגעים פוטנציאליים ולהציל חיי אדם", הסביר. על ההצעה חתומים גם הח"כים עידית סילמן, משה אבוטבול, אתי עטייה ואופיר סופר.

ח"כ אורית סטרוק תעלה היום לוועדה הצעת חוק הנוגעת לתנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים שהורשעו בעבירות טרור. על פי ההצעה, אסיר ביטחוני לא יוחזק בתאים על פי שיוך ארגוני, לא ישהה באותו תא למשך תקופה העולה על ארבעה חודשים, לא יפקיד בחשבונו כספים מהרשות הפלסטינית, ולא יתאפשרו לו בישול או אכילה משותפת באגף הכליאה, אלא בתוך התא. 

כמו כן, אסיר ביטחוני יוכל לצפות בשידורי טלוויזיה ולהאזין לערוצי הרדיו של תאגיד השידור הציבור בלבד ולאלו הנמצאים תחת פיקוח הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בלבד.

זאת ועוד, אסיר ביטחוני לא יורשה לשהות מחוץ לתא למעלה משעתיים ביום ולא יוכל ללמוד לבגרות או לימודים אקדמיים.