שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה בעיר אלעד נתפסו הבוקר (ראשון) בידי כוחות הביטחון, זאת לאחר מצוד שנמשך כארבעה ימים. במערכת הפוליטית מיהרו לברך על הפעולה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו. הבוקר, כוחותינו - משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול - תפסו את הרוצחים. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור. אני מברך שוב את השב"כ ואת העומד בראשו, את משטרת ישראל והעומד בראשה, כמובן את צה"ל, והלוחמים כולם".

"תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה. אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור - אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח. המשימה העליונה של ממשלת ישראל היא השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל", הוסיף.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב לדברים גם הוא: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים שביצעו את הרצח באלעד. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר: "מברך את כוחות הבטחון שלנו - משטרת ישראל, צה״ל והשב״כ - על הנחישות בלכידת המרצחים. בתיהם יהרסו".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ גם הוא בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע הנורא באלעד. הלוחמים והמודיעין שלנו לא יתנו לטרוריסטים לחמוק מידיהם וימשיכו לפעול בכל האמצעים הנדרשים בכדי לסכל ולטרפד כל פעילות שפוגעת בריבונתנו ובביטחוננו".

שרת החינוך וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני ד"ר יפעת שאשא ביטון: "מברכת את כוחות הביטחון והמודיעין על תפיסת המחבלים, חיות האדם, שביצעו את הפיגוע האכזרי באלעד. יידע כל מרצח שפל שנגיע אליו, בכל מקום, בכל עת".

אחד המחבלים שביצע את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
אחד המחבלים שביצע את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בפתח ישיבת הממשלה: "כוחות הביטחון שלנו ימשיכו לעשות כל מה שנדרש כדי למגר את הטרור. הממשלה הזאת תאבק עד חורמה כדי להביא ביטחון לאזרחי ואזרחיות ישראל. אנחנו לא נאפשר איום ופגיעה בחיי אזרחיות ואזרחי ישראל. הממשלה הזאת, ומפלגת העבודה בתוכה, תמשיך לתת לכוחות הביטחון את כל הגיבוי לעשות כל מה שצריך כדי למגר את הטרור".

שר התקשורת יועז הנדל אמר בפתח ישיבת הממשלה: "מברך את כוחות הבטחון, צה"ל, שב"כ ומשטרה על תפיסת המחבלים. זה עדיין לא הסתיים עד שתופסים את כל הסייענים וגובים מחיר מהמשפחות. מחבל שיוצא לפגע צריך לדעת שייגבה מחיר מהמשפחה שלו. אנחנו ממשיכים להילחם בטרור. מי שמסית הוא בן מוות וידע שנגיע גם אליו, לא משנה אם הוא גר בעזה או במקומות אחרים".

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך: "אני מברך את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים. מדינת ישראל תשים ידה על כל מי שמבקש לרצוח אותנו בגוף, ברוח ובנפש. כוחות הביטחון עובדים על תפיסת אותם מרצחים עוד לפני יציאתם לפעולה וכך ימשיכו. משתתף בצערן של המשפחות אשר שכלו את יקיריהם ומתפלל לרפואת הפצועים. הגבורה שלהם בדקות האחרונות לחייהם, מנעה את המשך מסע הרצח. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון כתב בטויטר: ‏"מברך את כוחות הביטחון על מאמציהם הכבירים לתפיסת המחבלים מהפיגוע הקשה באלעד, יש מי שלא ישנים בלילות ועובדים מסביב לשעון למען ביטחון ישראל. רק אתמול ביקר שר הביטחון בני גנץ בחפ"ק המשולב לכוחות הביטחון והבטיח כי לא ינוחו עד תפיסתם. הבטיח וקיים".

ח״כ נעמה לזימי מסרה: ״גאה בכוחות הביטחון וחיילי צה״ל שעבדו לילות כימים על תפיסת המחבלים, זה צדק למען הנרצחים. מחזקת את השר לבט״פ עמר בר לב, ואת שר הביטחון בני גנץ, ובטוחה שהרשויות בישראל ימצו את הדין עם הרוצחים. אני שולחת תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפללת למען בריאותם של הפצועים".

ניצב אבי ביטון בזירת תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, צילום אלון חכמון

"מחבלים הורגים במקום, לא תופסים אותם בחיים"

גם באופוזיציה הגיבו לסיום המצוד, אך בלשון יותר ביקורתית. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים הרוצחים מהפיגוע באלעד".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מחבלים הורגים במקום, לא תופסים אותם בחיים. מדובר בפספוס של כוחות הבטחון שיכלו למנוע את החגיגה של המחבלים בבתי הכלא, אם היו יורים בהם ומחסלים אותם. אסור לסכן את כוחות הביטחון, כאשר מדובר ברוצחים עם גרזנים יש סכנה ממשית של כוחותינו ולכן היה מצופה שתינתן פקודה אחת לחסל אותם".

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) בירך: "אני מברך את כוחות הביטחון שלכדו את המחבלים מהפיגוע באלעד. ידע כל מחבל בן עוולה שידה הארוכה של מדינת ישראל תגיע אליו ותלכוד אותו בכל מקום אליו יברח״.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) כתב: "המבצע ללכידת המחבלים טרם הסתיים... 'ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם' (תהלים יח). פקודת המבצע ללכידת מחבלים, צריכה להיות: חיסול. אז, יישר כח לכוחות הבטחון שתפסו את חלאות המין האנושי. אבל  זה לא מספיק. מכיוון שלא חוסלו, התביעה חייבת לדרוש עונש מוות. למען יראו וייראו".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד) הוסיפה: "מברכת את כוחות הבטחון שלכדו את המחבלים השפלים. כעת צריך להביא להצבעה את חקיקת עונש מוות למחבלים. ‏אין טעם שיהנו מקצבה חודשית ותנאים של גיבורים בכלא".

הסרטון בכתבה זו פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]