חבר הכנסת אלי אבידר אינו מתרגש מהדיבורים על סיום תקופתה של הממשלה. הבוקר (שלישי) שוחח אבידר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והבהיר לכל המבקרים: "לא עזבתי את הקואלציה לרגע. אני מצביע עם הקואליציה. אני נלחמתי שהיא תקום ואני אמשיך להילחם כדי שהיא תימשך עד ליומה האחרון". בנוסף, הוא הסביר מי לדעתו הסיעה הבעייתית ביותר בקואליציה, בכל הקשור 'לחוק הנאשם': "יש לך מפלגה אחת בעייתית מתחילת הקמת הקואליציה והיא ימינה והחברים שלה הם הבעיה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אבידר, שפרש לאחר הקמת הקואליציה מרשימת 'ישראל ביתנו', הסביר כי למרות החתול השחור שעבר בינו לבין אביגדור ליברמן, הוא אינו שוקל להפיל את הממשלה וללכת ללבחירות: "מה זה משנה מה אני ארוויח? ויתרתי על החיים שלי בכדי להציל את הדמוקרטיה הסתכלתי מה יצא לי מזה? הרי אני הייתי הרבה יותר פופולרי לפני הבחירות האחרונות, ואמרו לי 'תקים מפלגה ונצביע לך' – סירבתי ואמרתי בשום פנים ואופן כי זה לא משרת את המטרה. המטרה הייתה להחליף את הממשלה וזה מה שעשיתי". 

אלי אבידר ואביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
אלי אבידר ואביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

אני רוצה שהקואליציה הזו תימשך, למרות שאני גם מבקר אותה כמובן. אני רוצה שהיא תמשיך כי היא היסטורית מאז הקמת המדינה. זו קואליציה של מפלגות שמצד אחד יש ימין ומצד שני מפלגה ערבית לא ציונית ואני חושב שהחברה הישראלית צריכה עוד זמן להכיל את האירוע הזה ואני חושב שככה זה צריך להיות", טען.

עוד הוא הוסיף בנושא חילוקי הדעות עם שר החוץ ליברמן כי "לא צריך לעשות מזה עניין. אנחנו מדברים אין כעס יוצא דופן. זו פוליטיקה וזה עבד ארבע מערכות בחירות. אני לא חושב שתהיה מערכת בחירות כל כך מהר, אני לא מדבר על בחירות ואני לא מדבר על לרוץ כי זה לא מעניין".

"מה שמעניין את אלי אבידר זה שהקואליציה הזו כרגע תמשיך עד ההחלפה של בנט ביאיר לפיד ואז שלפיד יסיים את תקופתו כראש הממשלה. רק לפני שנה היינו במבצע שומר חומת של מפלגה שהסיתה בין יהודים לערבים ובין ערבים ליהודים. היו ערים מעורבות בהן אי אפשר היה ללכת ברחוב, אבל עכשיו אנחנו כבר לא שם", הצהיר אבידר.

בנוסף, הוא התייחס לשורת "חוקי הנאשם", עליהם דנו מפלגות הקואליציה, אך טרם העבירו בכנסת: "קחי את חוק נאשם בפלילים לא יכול להרכיב ממשלה – מי שקורא את מאמרי הפרשנות של סופי השבוע קורא שאין סיכוי שזה יעבור כי אין 61 הצבעות. אתמול אני עברתי בכנסת ואחד אחד כמעט מחברי המשותפת אמרו שהיו מעבירים את החוק הזה. למה לא מאשרים את זה? כי יש לך מפלגה אחת שמתחילת הקמת הקואליציה והיא ימינה והחברים שלה הם הבעיה. ראש הממשלה נפתלי בנט הוא זה שדחה גם את ועדת החקירה בפרשת הצוללות".

"אני לא מתעסק במה שהוא חושב או חושש ומה האינטרסים שלו. לציבור שמינה אותו להיות ראש ממשלה יש שלוש בקשות. הבקשות היו להעביר את ועדת החקירה לצוללות, את חוק נאשם בפלילים לא יכול להעביר ממשלה, והגבלת קדנציות. מה שאני עושה אני עם העיניים על המטרה ולא מתעסק במה שמעניין אותו או מתאים לו. אני לא מתעסק עם בנט, אבל אני אומר לכם שזה חייב לעבור. הציבור שהלך שנה וחצי בשביל שהממשלה הזו תקום ראוי שיכבדו אותו. צריך לקיים את ההבטחות לבוחר, אבל אני לא אפיל את הקואליציה הזו כי נלחמתי שהיא תקום בו זמנית אני יודע לגרום לה לפעול בצורה מתוקנת. אחרת, אנשים יאבדו אמון במערכת הפוליטית ולא יבוא להצביע. זו הקטסטרופה", סיכם אבידר.. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103fm