עפיף אבו מוך מאתר אל מוניטור שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על מסיבת העיתונאים שתכנס היום מועצת השורא, בה תודיע על עתידה של רע"מ בקואליציה ובממשלה. אבו מוך העריך מה צפויה התנועה לבשר, ניתח את המצב בתוך הארגון והמפלגה ותהה: "למה להישען על מועצת השורא אסור ועל מועצת חכמי התורה מותר?". 

בפתח דבריו הסביר אבו מוך מהי מועצת השורא, וסיפר כי "זו מועצת העל של רע"מ ששייכת לתנועה האסלאמית. זו מועצת חכמי התורה, מה שקוראים בחברה היהודית, נגיד מה שקורה בש"ס או ביהדות התורה וכו'. כל החלטה ברע"מ צריכה לעבור את מועצת השורא, וזו לא באמת חותמת גומי. אם אני רוצה בחישוב גס להעריך את הסיכויים של מנסור עבאס, אז 60% עד שני שליש בצד של עבאס. המתנגדים הבולטים שם הם יושבי רע"מ לשעבר, מסעוד גנאים ואיברהים סרסור". 

לדבריו, בשורה התחתונה "כרגע מצטייר שהם הולכים להמשיך עם ההקפאה וכו', אבל בוא נזכור, אולי הכול תרגיל של רע"מ. אם יקרה כאן תרגיל והם כאילו יופיעו משום מקום להצבעת פיזור הכנסת, זה מקנה חצי שנה שקט לקואליציה. אני לא אומר שזה מידע מאומת. לפני כינון הממשלה, רע"מ הופיעה בדקה ה־90 לאיזשהו כינון ועדה בכנסת, ממש הופיעו משום מקום והפתיעו את נתניהו והליכוד בזמנו. אני מעלה כאן השערה".

"עכשיו, צריך להבין זה שהם שמו את וליד טאהא בפרונט, זה לא משהו מובן מאליו. אתמול שמעתי כאילו זו הבעת אי אמון במנסור עבאס. וליד טאהא, מי שמכיר אותו הוא יותר נוקשה, מנסור עבאס הוא פוליטיקאי מתוחכם או שקט, לא מתעצבן ולא צועק. וליד טאהא הוא ההיפך, אבל זה יותר בשביל להקשות על המו"מ. עמוק בפנים, ברע"מ הם מבינים שמתישהו יהיו בחירות, אבל הם אומרים, 'רגע, למה שאנחנו נפיל את העסק? הרי ממילא אין ימינה, כל אחד שם עובד לבד אז שימינה תפרק את העסק'. זה המסר שהם אומרים ללפיד אגב". 

כשנשאל אם זו הסיבה שהם מפנים כתף קרה לבנט השיב "זו אחת. צריך להבין, כשהם נכנסו לקואליציה, זה היה צעד חסר תקדים והם שילמו מחיר על זה. הקמפיין של המשותפת בשנה האחרונה הוא 'רק לא מנסור'. המשותפת עזבה כל אידאולוגיה וכל דבר, הם נכנסו במנסור ב־200 קמ"ש. אז הוא אומר, 'אני שילמתי מחיר ובמקום שתתנו לי הישגים ממשיים, מוחשיים שאני אתן לציבור שלי, הכול על הנייר כרגע'

"וזו הסיבה שם עצבניים. הם אומרים, 'אתם מאשימים אותנו שאנחנו הבעיה של הקואליציה, מי שבפועל הבעיה של הקואליציה זו המפלגת של ראש הממשלה, מה אתם רוצים מאיתנו? חוץ מזה, אני באתי, שילמתי מחיר ויאיר לפיד הולך ומנהל מו"מ מול המשותפת, היריבים העיקריים שלי בחברה הערבית. אלה שתי הסיבות העיקריות לכעס על יאיר לפיד ועל נפתלי בנט".  

כשנשאל אם ממשלת נתניהו הייתה תלויה באותה מידה בהחלטות של מועצת השורא השיב: "אני שנים זוכר את ממשלות ישראל נשענות ומחכות למוציא פיו של הרב קנייבסקי ז"ל או של עובדיה יוסף ז"ל ולא ראיתי שזה שינה דבר". 

על השאלה אם נתניהו נשען על השורא במהלך מו"מ השיב חד משמעית: "כן בטח. הוא היה מתקשר למנסור עבאס ואומר לו, 'לא משנה מה יציעו לך בנט ולפיד, אצלי תקבל יותר'. דווקא נתניהו צודק בקטע הזה, יש לו 'לגיטימציה' במרכאות להעביר כל החלטה, הרי ערב לפני חתימת ההסכמים עם האמירויות, הוא דיבר על סיפוח, למחרת בבוקר הוא דיבר על טיולים בדובאי ובאבו דאבי, אבל זה נתניהו. מי שהיה מקים קואליציה עם רע"מ, הוא צריך כנראה להישען ולהסתמך על ההחלטות או על האישורים נקרא לזה של מועצת השורא ואני לא רואה בזה מילת גנאי אגב, סליחה, למה מותר להישען על מועצת חכמי התורה?"

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103