העיתון הפרו-סעודי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון ונמצא בבעלות משפחת המלוכה הסעודית, דיווח היום (חמישי) כי במהלך הפסגה שמתוכננת להתקיים מחר בין מלך ירדן עבדאללה לבין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, צפויה להיות מוצגת דרישה למסור את השליטה הביטחונית במסגד אלאקצא לידי הוואקף הירדני. 

על פי הדיווח, עולה כי מתוך הדלפות של תוכן המסמך שיוצג בפסגה, נכתב בין היתר כי הוא מקפיד על "שמירת האפוטרופסות ההאשמית בירושלים, ולא כדי לפגוע במציאות ההיסטורית והמשפטית".

מקורות מבית המשפט המלכותי ששוחחו עם "א-שרק אל-אווסט" מסרו כי "העמדה הירדנית הרשמית עקבית בנוגע להפרות ישראליות חוזרות ונשנות בירושלים, למאמצים של המעצמה הכובשת לשנות את המציאות ההיסטורית בתוך העיר, אליה עמאן מתייחסת בתקיפות, והיא דוחה כל ניסיון לכפות כל סוג של ריבונות ישראלית על העיר". עוד נמסר כי ירדן "שואפת להתגייסות בינלאומית לעצור את הפרקטיקות הללו המאיימות על הביטחון והיציבות של האזור, ומתדלקת את ערכי הקיצוניות".

עוד הציגו ההדלפות שהגיעו לעיתון כי המסמך נמצא בגדר "תחנה היסטורית ופוליטית" לגבי מכלול החלטות וההסכמים המאשרים שהמסגד והמתחם הוא בגדר "מקום פולחן אך ורק למוסלמים", וכי "למחלקת האתרים הקדושים האסלאמיים המזוהים עם משרד האווקף ​​הירדני יש את הסמכות הבלעדית לנהל את כל ענייניו של חראם א-שריף, מנקודת מבט משפטית והיסטורית". 

ההדלפות הבלתי רשמיות כללו גם דרישה לסידור מחדש של אמצעי האבטחה, בכל הנוגע להסרת השליטה מכוחות הביטחון הישראלים, לרבות משטרה ישראל, בכל שטח הר הבית ובשערי הר הבית, וכי כל ביקור של לא מוסלמי יופנה למחלקת האווקף ​​בירושלים של משרד ההקדשים הירדני.