חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) התראיין היום (רביעי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM והתייחס לסערת חוק 'ממדים ללימודים' שהגיש שר הביטחון גנץ. על פי הצעת החוק, יינתן ללוחמים ולחיילים בודדים לקבל מלגה של 65% משכר הלימוד להשכלה אקדמית.

"הליכוד נלחם על 100% מימון ללוחמים. אם הקואליציה תיתן את זה, זה יעבור. הם מנסים עכשיו לתת את הכסף ולעזור, אחרי שהם שילמו 50 מיליארד שקלים לעבאס ולקחו 50 מיליון לבית של בנט, את ה־50 מיליון שקלים הנוספים ללוחמים הם לא נותנים ורוצים שהם יסתפקו בחלק של העניין", אמר חבר הכנסת קיש בפתח הריאיון.

כשנשאל חבר הכנסת קיש מדוע כשמפלגתו הייתה בקואליציה העניין לא הועלה, השיב: "אני יכול להגיד לך שלפני שהלכנו לבחירות, שר הביטחון היה אז ליברמן, והייתה תוכנית של 600 מיליון שנתנה 100% ללוחמים, 50% לתומכי לחימה. איך אמרתי למתן כהנא, 'תחשוב רגע שהלוחמים אלה האחים המוסלמים, השותפים שלך, שאומרים שהם לא באים להצביע, אם אתה לא נותן להם 50 מיליון', תוך שנייה הם מקבלים. זה עניין של סדרי עדיפויות. זה בידיים שלהם וזה קורה ביום שני בהצבעה על ההסתייגות". 

יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)

"שקואליציה תעביר מה שהיא רוצה להעביר, אנחנו אופוזיציה, ולכן זכותנו הלגיטימית היא להתנגד לכל דבר. אם הם רוצים את התמיכה שלנו, שיקבלו את הדרישות שלנו. אם לא? שיעשו מה שהם רוצים", הוסיף, "הליכוד זו המפלגה הדמוקרטית היחידה פה במדינת ישראל. יש לנו ישיבת סיעה לפני והשאלה הזאת תידון שם".

"אני לא יודע להגיד לכם מה יוחלט, יש נימוקים לכאן או לכאן. הסכנה הכי גדולה שיש לנו זו ממשלת שמאל שנשענת על הקולות של האחים המוסלמים. הרי מה עושה הדיון הזה? הוא מראה שהממשלה הזאת לא מסוגלת להעביר חוק ציוני עבור חיילי צה"ל. זה הדבר הכי בסיסי, יש לזה ערך עצום וזה מחלחל ומבינים את זה. זו ממשלה שמפקירה את הר הבית, מפקירה את החיילים שלנו. ממשלה הזויה, צריכה ללכת הביתה, נכשלה בכל דבר", אמר ח"כ קיש. 

כשנשאל חבר הכנסת מהליכוד האם בזמן מלחמה או מבצע צבאי האופוזיציה גם תעסוק בהפלת הממשלה, ענה: "ברגע שזה נוגע לחיי אדם אנחנו שם ותומכים. כשאנחנו נחזור לשלטון ואנחנו יכולים לתקן ולהעביר, גם אם החוק הזה לא יעבור, נעביר אותו על 600 מיליון שקלים כך שכל החיילים יקבלו. נפיל אותם ואת כל הנזקים שהם עשו, אנחנו נבטל ונתקן, כולל זה. ברגע שזה נוגע לחיי אדם, בניגוד לאופוזיציה בראשות יאיר לפיד והורוביץ ואחרים שפגעו בדבר הזה, כי הם הסתכלו על שיקולים פוליטיים בלבד, אנחנו ניתן גיבוי". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM