לאחר מאבקים ממושכים בין הקואליציה לאופוזיציה הצעת חוק "ממדים ללימודים" אושרה הלילה במליאת הכנסת ברוב 55 של חברי כנסת מול שישה מתנגדים. על כך, אביתר כהן, לוחם משוחרר, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ואמר: "היו פה שני צדדים שניסו לגרוף הון פוליטי".

בפתח דבריו התייחס להצעת הפשרה של שר הביטחון בני גנץ, אשר העלתה את מימון הלימודים ל-75%: "אנחת רווחה משמעותית. אפילו לא צפינו את זה. אני יכול לומר באופן אישי שבאמת 66%, מה שהבטיחו לי, זה כן משהו שהייתי מסתפק בו. אבל אני מברך באמת את ההחלטה הזאת".

בני גנץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בני גנץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לאחר מכן, התייחס אביתר כהן להתבטאות של חברת הכנסת מירי רגב כי "אין כאבי בטן עם נכים, מקרי אונס וחיילים": "אני שמעתי את הדברים ובאמת חשוב להגיד שאף צד לא יוצא כאן נקי. גם הקואליציה לא בדיוק עשתה כל מה שהיא יכלה, וגם באמת האופוזיציה שניסתה לגרוף הון פוליטי וללחוץ על הקואליציה".

"אנחנו ביקשנו דבר אחד, תפגינו בגרות, תקיימו את מה שהבטחתם לנו ואל תתייחסו לשיקולים האלה עכשיו כשאנחנו באמת על האלונקה. אנחנו מבינים את המשחקים האלה של האופוזיציה-קואליציה, חלקנו יועצים פרלמנטרים אפילו, אנחנו קצת מכירים את העניינים מבפנים. יש דברים שאפילו מבחינה פוליטית לא היו עוזרים לאופוזיציה, וזה גם מה שאמרנו לחברי כנסת - 'זה שתילחמו ותנסו להפעיל לחץ על הקואליציה, לא יתרום לכם ולא תגרפו בזכות זה הון פוליטי'", הוסיף.

בסיום, נשאל האם הלוחמים המשוחררים שהגיעו למשכן הבהירו לחברי האופוזיציה כי "גם אם תתנגדו, הממשלה לא תיפול" והשיב: "חד משמעית. לדעתי הם הבינו את זה. הרבה אנשים טובים הפעילו לחץ והסבירו להם את הדבר הזה. צריך להבין מה היו השיקולים שלהם לפני זה, כי לדעתי זה דבר שכל טירון פוליטי אמור להבין, שלהצביע בצורה כזאת פופוליסטית, אם היו מצביעים נגד, לא היה נותן להם שום הון פוליטי ולא היה מפעיל לחץ נוסף על הקואליציה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm