יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו) שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב, בתוכניתם ב-103FM, על עליית המחירים, והשפעתם על שוק המשכנתאות. לדבריו, שוק הנדל"ן הוא שוק של ציפיות, ובמהלך העשור האחרון נוצר מחסור גדול. למרות המצב הפוליטי המורכב, הוא מאמין שיש להם סיכוי להמשיך. בהמשך, התייחס להעברת חוק "ממדים ללימודים"

בפתח דבריו התייחס להעלאת הריבית ואמר: "ההחלטה של נגיד בנק ישראל נועדה למנוע את גל ההתייקרות ואת גל האינפלציה ואנחנו בממשלה, בכנסת ובקואליציה ננסה לסייע לשכבות החלשות, למשפחות עובדות. בסופו של דבר אינפלציה גורמת לעליית מחירים, אז בסופו של דבר אתה צריך לבחור באיזה צעדים אתה נוקט, בגלל זה צריך לנקוט בשורה של צעדים".

על שוק הנדל"ן אמר: "כרגע נרקמת תוכנית במשרד האוצר, בשיתוף משרד הפנים ומשרד השיכון שאמורה לשנות את המשוואה. לא יהיה מצב שבו מדינת ישראל מספסרת את הקרקע ומי שזוכה במכרז על הקרקע הוא זה שמרבה במחיר, אלא הולכים לשנות את המשוואה ומי שיזכה במחיר הוא זה שייתן את המחיר הנמוך ביותר לצרכן". 

בהמשך הריאיון התייחס יו"ר ועדת הכספים להעברת חוק "ממדים ללימודים" אמש בכנסת. לדבריו, הוא ויושב ראש מפלגתו, שר האוצר אביגדור ליברמן היו מעורבים בגיבוש המתווה של שר הביטחון בני גנץ. "העלאה כזו לא יכולה לעבור בלי יידוע ואישור של שר האוצר. אני יכול להגיד לך שהוא היה בעד מסיבה אחת פשוטה - ליברמן היה זה שיזם את התוכנית הזו בשנת 2016 כשהיה שר ביטחון. אז התוכנית הזאת התבססה על כסף של התורמים, ראש הממשלה היה נתניהו". 

עוד אמר על נתניהו: "היו לו 5 שנים של הזדמנות לתקצב, 66%, 75% ו-100% והוא בחר לתקצב אפס. בשנת 2020 קמה מחאת 'ממדים ללימודים'. החבר'ה האלה באו אלי לכנסת, דיברנו ויצאנו למאבק. באתי לליברמן ואמרתי שחייבים לתקצב את זה, הוא כמובן הסכים מיד. תקצבנו 100 מיליון שקלים בתקציב מדינה ואז היה צריך לחוקק את החוק וחוקקנו את החוק הזה".      

כשנשאל למה היה צריך להגיע למצב שבו שר הביטחון יגבש פשרה כזאת על מנת שהחוק יעבור, השיב ח"כ קושניר: "שמענו את תא"ל (מיל') הגברת מירי רגב אומרת שהם החליטו להפיל את הממשלה ואין כאבי בטן לא על הנכים, לא על קשישים, לא על מסכנים וגם לא על חיילים. אז זה ברור שמדובר פה בגימיק פוליטי, בספין פוליטי, היינו צריכים לתת להם איזשהו סולם לרדת מהעץ".     

עוד אמר: "אתם מתעקשים לראות רק את החצי של העובדות. רק בשבוע שעבר, באותו מצב פוליטי העברנו חקיקה מאוד מורכבת שנותנת הטבות מס ל-600 אלף הורים בישראל, שנותנת מענקי עבודה ל-300 אלף איש במדינת ישראל, אתמול העברנו את חוק 'ממדים ללימודים', נתנו כסף ומלגות ללוחמי צה"ל כדי שימשיכו ללמוד. אנחנו מעלים שכר לעובדים סוציאליים, אנחנו מתקצבים בתי חולים בפריפריה, הממשלה הזאת פועלת". 



עוד אמר: "אני יודע בוודאות שהרבה מאוד חברי כנסת מהליכוד, היה להם קשה מאוד וככל שהיינו מתקרבים לשעת ההצבעה, הדברים יכלו להשתנות, אבל אני מברך על הפשרה הזאת. אני חושב שבסופו של דבר הניצול הציני הזה של חיילים ע"י נתניהו היה חייב להיפסק". 

בנוסף נשאל האם אתה ידוע לו אם יש עוד חברי כנסת מהקואליציה שעלולים לפרוש. ח"כ השיב: "אני חושב שאנחנו מיוצבים ויודעים לעבוד ביחד וככה זה יימשך. יש עכשיו אתגר מאוד משמעותי שאנחנו עובדים עליו וזה תקציב מדינה לשנת 2023. אני מקווה ומצפה שהתקציב יעבור בממשלה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103