המתיחות באופוזיציה: ח"כ מיכאל מלכיאלי‎‎ (ש"ס) התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לשורת ההחלטות החדשות הנוגעות למגזר החרדי של שר האוצר אביגדור ליברמן, לקראת תקציב 2023.

"קודם כל זה מעודד מאוד, כי כשליברמן מדבר על זה, כנראה שגם לו נפל האסימון שאנחנו בתקופת בחירות", אמר ח"כ מלכיאלי בפתח הריאיון, "כבר עשרות שנים השיטה של ליברמן כשהוא מגיע למערכת בחירות – הסתה ולהטיל רפש על ציבור אחר. בהתחלה אלה היו הערבים, עכשיו זה עבר לחרדים. סיימו שבוע של מאות מיליונים חלוקה לראשויות ערביות, לרע"מ ולכל מיני סחטנים בקואליציה שלו".

"כשאריה דרעי דרש 800 מיליון שקל לחלוקה של תלושי מזון לעניים, ערבים ויהודים כאחד – קראו לו סחטן. כשפה מדברים על מיליארדים שלמים - הכול עובר בשקט. ה'סחטנות' שלנו לא הגיעה לעשר אחוז מהסחטנות שלהם. היינו 15 מנדטים, ואלה בקושי ארבעה. התנהגנו בנדיבות שאין כמותה, אלא מה, אצלנו זה סחטנות אבל שם זה לגיטימי", הוסיף חבר הכנסת מש"ס.

לאחר מכן נשאל מה החיסרון במבחן מיצוי לכושר ההשתכרות כדי שיוכלו לקבל סבסוד מעונות יום, והשיב: "כולנו יודעים שמה שמסתתר אחרי האמירות האלה שזה לא שיקולים אמיתיים. הגזירות של ליברמן בסיפור המעונות זה ש־6,000 נשים יעזבו את מקום עבודתן, איפה ההיגיון הכלכלי שבזה? האם אישה שעובדת בחוץ ואלפי נשים חרדיות יעזבו את מקום עבודתן, פחות ישלמו מיסים וייכנסו לעוני – זה נקרא שיקול כלכלי או נטו נקמה בציבור החרדי? ליברמן ולפיד לקחו את הקופה של שלושתנו לקופה הפרטית שלהם".

חבר הכנסת מש"ס התייחס לאמירתו כלפי נתניהו 'נקים ממשלה בכנסת הזו בלעדיך', וטען: "לא נאמר דבר כזה, בוא נדייק. אנחנו מקימים ממשלה רק עם נתניהו. אנחנו חזקים איתו ביחד בגוש. הלכנו לאופוזיציה ונקים איתו בכנסת הזו. היום יש בכנסת מעל 70 ח"כים ששייכים לגוש הימין. יש DNA אחד לפוליטיקאים, שכשהם יודעים שיש חלילה סיכוי שהם יישארו בבית, הם משנים את העמדות שלהם".

סייע בהכנת הידיעה: מאור ראטה, 103FM