סגן השר אביר קארה (ימינה) שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל על הנושאים הבוערים כעת במדינה ובמערכת הפוליטית. בראשית הראיון ב-103FM התייחס למצעד הדגלים בירושלים, ואמר: "אני ירושלמי שורשי ושתי הסבתות שלי משכונת נחלאות בעיר. בשבילי זה באמת יום חג. מקווה שאספיק להגיע ולחגוג בכותל".

הוא התייחס גם לפיצויים שהובטחו לבעלי העסקים שנפגעו במהלך גל האומיקרון, ואמר: "הדיון בנושא וההצבעות יסתיימו מחר בשעה 12:30, ואחר כך החוק יעלה להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. אני צופה שהוא יעבור, ושיפרנו טיפה את המענק". המגישים שאלו האם זו היתה דרישה של האופוזיציה, וקארה השיב: "האופוזיציה היתה עניינית בנושא, ואני מקווה שגם ההסתייגויות שיעלו מחר יהיו ענייניות, כדי שנוכל להעביר את החוק כמה שיותר מהר". 

סגן השר הוסיף כי לצד הפיצויים, שיעלו מחר להצבעה במליאת הכנסת, בשבוע שעבר נכנסה לתוקף הרפורמה ברישוי עסקים, עם שרת המשפטים איילת שקד. "הסרנו הרבה מאוד דרישות מיותרות ולא קיימות בעולם הזה - כמו רישוי עסק לפנצ'ריה או למוביל חלב - דברים שלא קיימים בשום מדינה אחרת", הסביר, "מדובר בחיסכון גדול בתחנות, וגם בעצירות עימן מתמודדים בעלי העסקים. הבאנו בשורה ל-53 אלף עסקים בשנה".

בהמשך הראיון התייחס למתיחות הפוליטית, והעריך כי הממשלה לא הולכת ליפול. "בינתיים אנחנו רואים שבועז טופורובסקי כיו"ר קואליציה עושה עבודה טובה", אמר, תוך שהוא מציין כי כעת הקואליציה עומדת ביחד של 59-61, כאשר ישנה "אחת שאני לא יודע עדיין אם תצביע או לא - עידית סילמן".

"אני חושב שח"כ זועבי תצביע עם הקואליציה", הוסיף. הוא נשאל על ח"כ ביטון - והעביר מיד נושא. "לשבת פה עכשיו ולהתחיל לספר סיפורים שהמצב הוא אידיאלי ומושלם, זה פשוט שקר", אמר, "אבל מהצד השני, אנחנו עדיין רואים קואליציה שמתפקדת בצורה טובה, מעבירה חוקים בצורה טובה, ואני אגב בעד לצנן חקיקה. אני חושב שהדבר האחרון שהאזרחים צריכים זה בחירות. בחירות זה האסון הכי גדול שיכול להיות".

אביר קארה בדיון בוועדת הכספים על הסיוע הכלכלי לעסקים שנפגעו מהאומיקרון. צילום: ערוץ הכנסת

המגישים שאלו האם יש סרט לממשלה חלופית, והוא השיב: "כרגע, כמו שזה נראה, לא נראה שזה הולך לשם, אבל אני אעשה במסגרת של מה שאני יכול, את כל מה שאוכל, כדי שמדינת ישראל לא תלך עוד פעם לבחירות. אני אלך לכל קואליציה שתהיה כדי שתהיה ממשלת מתפקדת".

זה אומר שצריך את ימינה ותקווה חדשה או שצריך את גנץ. היכולת שלך להשפיע, במקרה הטוב, היא בימינה.
"צריך חברי כנסת מחויבים לציבור הישראלי, ואני אומר - כל זמן שזה לא קורה, אני מבקש מהחברים שלי באופוזיציה לתמוך בנו בחקיקה שמגיעה לטובת הציבור ולהיות ענייניים ולא לקפוץ כמו שעשו ב'ממדים ללימודים'. אפשר להתווכח וזה חשוב שהאופוזיציה תעשה כל מה שהיא יכולה כדי להפיל את הממשלה, אבל צריך גם להיות ענייניים".  

האם הייתה לך טיוטת הסכם לפרישה עם שיקלי וסילמן וחזרת בך?
"היה לנו משהו שכתבנו אותו, לא כטיוטת פרישה, אלא כטיוטת התחלה, לראות אם אנחנו יכולים לעשות משהו. המטרה שלי לא הייתה לפרוש מהקואליציה. אני אמרתי באופן מאוד מפורש גם לח"כ שיקלי וגם לעידית סילמן שיש לנו הזדמנות פז להיות בתוך הקואליציה הזאת ולהשפיע בצורה מאוד גדולה, וכל זמן שאין ממשלה חלופית, הצעתי להם לשתף פעולה כדי להעביר ביחד דברים שחשובים להם וחשובים לי".  

שיקלי בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שיקלי בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

קארה נשאל מה נכתב בטיוטה המדוברת והסביר: "זו הייתה טיוטה שאנחנו משתפים פעולה בתוך הקואליציה הנוכחית. לא מייצרים מוטיבציית יתר כדי להפיל את הממשלה. יש לי דיל עם כל חברי הכנסת בימינה. אני ח"כ בימינה. אני גם מאמין ברה"מ ויודע שהוא עושה עבודה טובה". המגישים תהו האם הממשלה תוכל להחזיק, וסגן השר השיב: "כרגע יש ממשלה וצריך לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להמשיך ולקיים אותה, כל זמן שהיא מיטיבה עם הציבור הישראלי".

הוא נשאל על הסקר שפורסם בערב שישי בחדשות 12, ממנו עולה כי רוב בעלי הדעה חושבים שהממשלה נתמכת ע"י תומכי טרור. "אתם ראיתם את הקמפיין שנעשה במדינת ישראל במשך שנה שלמה כנגד פעילות הממשלה? זה הכול עניין בסוף של מדיה", השיב. בתגובה, כספית ומגל אמרו - "זה לא נכון שיש בה תומכי טרור?", וקארה ענה: "מה פתאום. תומך טרור צריך לשבת בכלא. אני חושב שזה קמפיין בתוך המדיה".

בסיום הראיון, הוא נשאל על מערכת היחסים שלו עם חברת הכנסת סילמן. "על מה אנחנו יכולים לדבר? היא יושבת לידי בכנסת, אבל על מה אני אדבר איתה? אם היא תגיע מולי ותגיד שלום, אנחנו נגיד שלום, אבל שיחות עומק וכאלה, על מה יש לי לדבר איתה?", אמר, "אני חושב שבסיטואציה הנוכחית היא יכלה לקחת הזדמנות חד משמעית להשפיע ולהעביר את כל הדברים שהיא רוצה, אבל היא בחרה לעבוד ולשרת משהו אחר".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm