מוחמד אבו חומוס, תושב שכונת עיסאוויה בירושלים התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וטען כי נחשף לאירועים אלימים בצעדת הדגלים בירושלים אתמול ואמר כי נזרקה עליו אבן.

"הייתי בבאב אל עמוד וברגע שנכנסתי לעיר העתיקה ראיתי מול העיניים שלי את צעדת הדגלים, ראיתי איך הם מאיימים, מרביצים, דוחפים, והכל מול העיניים של המשטרה ושל מג"ב", טען אבו חומוס בפתח הריאיון, "כפי שאני ראיתי שליש מהצועדים התנהגו ככה".

צעדת הדגלים בירושלים  (צילום: מרק ישראל סלם)
צעדת הדגלים בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

"למה הבאתם את כל הכוחות האלה? בשביל לשלוט. אבל לא שלטתם. אם אתם אומרים לבעל חנות לסגור את החנות שלא יבואו גזענים שלא מתביישים ומבקשים ממנו בבקשה לסגור את החנות, ויש חנויות שהמשטרה סוגרת בכוח. אי אפשר לשלוט על עם בכוח. אני מול העיניים שלי ראיתי איך יהודים זרקו אבן על העיתונאי איאד חארב וגם עליי זרקו אבן. אני ראיתי שהוא נכנס ואמר לי 'שלום אבו חומוס' ואני אמרתי לו שלום".

לאחר מכן נאמר לו כי העיתונאי עצמו העיד כי הותקף על ידי פלסטינים, אמנם אבו חומוס טען כי "זה המתנחלים עשו, ראיתי ויש לי סרטונים. אני לא אומר שיהודים תקפו אותו כי אין לנו בעיה עם יהודים בכללי. אתה רוצה שאני אשלח לך סרטונים ותראה איך הוא צועק מהגז פלפל? אחר כך הוא אומר למשטרה 'אני לא זז מפה עד שאני מקבל את הטלפון שלי'. מי שלא רוצה להגיד ככה רוצה לשקר את עצמו".

"אומרים שמותר לנו להניף דגלי פלסטין, אבל שלא נלך ברכבת הקלה או ברחוב יפו. אז למה תוקפים אותנו על הדגל? זה לא של עם פלסטיני הדגל הזה? אם אני מרים את הדגל מה מרגיז אתכם? התרבות שיש היום אצל הישראלים היא שאין עם פלסטיני", טען, "גם בן גביר וגם הממשלה יש להם בעיות, חשבו לעשות מצעד דגלים ושזה יוביל למלחמה. העם הפלסטיני מחפש את השקט והשלום". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM