שר המשפטים גדעון סער שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM על מנת להתייחס למצעד הדגלים שעבר אתמול בירושלים, ואף לפרגונים השונים שקיבלה הממשלה בנושא דווקא מחברי האופוזיציה. במהלך הראיון, סער המשיך לבקר את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וטען: "הוא יצר תקדים מסוכן של שינוי מסלול המצעד, כשחמאס הריח את החולשה, הוא ירה טילים על בירת ישראל".

"שמחתי לראות את הפרגון מצד החברים באופוזיציה, כמו חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וחבר הכנסת שמחה רוטמן שפרגנו אתמול על העמידה האיתנה של הממשלה. אני מודה שקצת היה חסר פרגון מצד ראש האופוזיציה ומפלגת האופוזיציה הראשית. בסופו של דבר, כולנו זוכרים מה קרה בשנה שעברה שברגע האחרון ממש נוצר תקדים מסוכן של שינוי מסלול מצעד הדגלים, וכאשר באמת חמאס הריח את החולשה הזו הוא פעל בירי של טילים על בירת ישראל. יום ירושלים אתמול נראה באופן שונה, הודיעה זמן רב מראש מה הולך לקרות, ירושלים צוהלת במצעד דגלים, עדיף מירושלים תחת רקטות. יחד עם זאת, היו גם אירועים לא סימפטיים ואני מקווה שכל מי שהיה באלימות יטופל במלוא חומרת הדין", פתח שר המשפטים את דבריו.

עוד הוא סיפר כי מדי שבוע פונים אליו על מנת לפרוש מהקואליציה הנוכחית ולחבור בחזרה למפלגת הליכוד: "כל שבוע, מאז הקמת הממשלה לפני שנה יש אליי פניות כאלה. אני הבעתי את דעתי שנכון לפעול באופן כזה שממשלה שהוקמה כל עוד שהיא מתפקדת היא תמשיך לכהן, ואני חושב שזה עדיף על החלופות שקיימות כרגע".

כשנשאל סער אם הממשלה אכן מתפקדת, השיב דווקא בביקורת על ממשלות נתניהו: "יש דברים מטרידים וצריך להתגבר על בעיות שמתקיימות, אבל כל עוד היא מתפקדת ויודעת להעביר דברים שחשובים למדינה אז בהחלט. הרי פורסם בסוף השבוע שמי שהיה מעורב במשא ומתן על רמת הגולן לפני עשור סיפר איך מטעם ראש הממשלה הוסכם לרדת מרמת הגולן. הממשלה הנוכחית מחזקת את רמת הגולן בתנופת התיישבות שלא הייתה מאז מלחמת ששת הימים". 

"הממשלה הנוכחית קיימה, רק לא מזמן, מועצת תכנון עליונה שאישרה בנייה של 4,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. אני מזכיר לך שמינואר שעלה ממשל ביידן ועד יוני שהתחלפה הממשלה פעם אחת לא כונסה מועצת התכנון העליונה לאשר יחידת דיור אחת ביהודה ושומרון. הממשלה הנוכחית עמדה בצורה תקיפה ביותר נגד הקמת קונסוליה פלסטינית בירושלים. זו הייתה התחייבות בחירות של הממשל הנוכחי ואנחנו עמדנו בהתחייבות הזו. אני בוחן את הדברים במבחן העובדות, ולא במבחן הסיסמאות. מעבר לזה, ישנה שורה של חוקים שאני מעביר בנושא המשילות והחזרת הריבונות בשלטון החוק והסדר בכל רחבי הארץ - כל הדברים הללו קראו בזמן הממשלה הנוכחית, ולא בתקופת הממשלה הקודמת", הוסיף.

לאחר מכן הוא סיפר על החמרת עונשי המינימום לתוקפי צוותים רפואיים: "ההוחלט אתמול להעמיד שוטרים בבתי החולים בדיוק בגלל זה. אנחנו בוחנים את כל נושא הרחבת המאבטחים בבתי החולים, ולהחמיר את העונשים של מי שתוקף צוותים רפואיים. אנחנו פועלים נגד אלימות בצורה ברורה וחד משמעית, ואני חושב שהדבר הזה הוא בעל חשיבות עליונה היום במדינת ישראל".

לסיום, שר המשפטים גיבה את חברת מפלגתו, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון ואמר כי הוא עומד לצידה במאבק על העלאת שכר המורים. "יש לנו היום משבר חריף. אני הייתי במשך ארבע שנים שר חינוך, ולצערי ההישגים האדירים של לפני עשור של שני הסכמי השכר והרפורמות כמו חינוך חינם מגיל שלוש ומעלה נשחקו ואנחנו נמצאים במשבר החריף ביותר שאני זוכר במערכת החינוך. אנחנו עם מחסור צפוי בצוותי הוראה גם בגני הילדים וגם בבתי הספר לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה. חייבים לעשות מהלכים גדולים בכדי להציל את החינוך שהוא העתיד שלנו. אצלנו החינוך הוא התיק היחיד שהודענו שאנחנו לא נתפשר עליו מכיוון שאנחנו רואים בחינוך את הביטחון הלאומי האמיתי של מדינת ישראל. כולם, כולל שר האוצר, צריכים לעזור לשרת החינוך להציל את המערכת הזו - זהו דבר בעל משמעות לאומית", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM