בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך היום (שלישי) דיון נוסף במסגרת משפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בו נמשכת החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר במסגרת תיק 4,000. בפתח הדיון, פנתה התובעת תירוש לשופטים, לאחר ההחלטה לדחות את הבקשה לתיקון בכתב האישום: "נרצה לומר כבר עתה שהתביעה עשויה בסוף הדרך לעשות שימוש בסעיף 184 לחסד"פ ככל שהראיות שיונחו בפני בית המשפט יאפשרו את זה"

עדכונים שוטפים

15:10: אחרי שהוצגו לו מחקרי תקשורת ואיכונים סלולארים-  פילבר מאשר: ההקשר של ״שיחת המעקב״ אחר. זאת לא שיחת מעקב אלא בקשה להבהרות על רקע פרסומים לא נכונים.

14:40: פילבר העיד: "ניר חפץ לא העביר לי שום מסר רגולטורי מנתניהו". זאת, לאחר שבעדות ניר חפץ בחודש נובמבר האחרון, סתר את סעיף 83 לכתב האישום, לפיו נתניהו הנחה את חפץ להעביר לפילבר הנחיות להיטיב עם בזק. בניגוד לנטען בכתב האישום, חפץ אמר בעדותו: "נתניהו לא אמר לי להעביר מסר רגולטורי לפילבר. גם לא ברמז". כעת גם פילבר מודה שחפץ כלל לא העביר לו מסר רגולטורי מנתניהו.

13:00: עו"ד בן צור פנה לפילבר ושאל אותו בנושא הטלפוניה: "הייתה לכך תמיכה של דרג מקצועי? זה מהלך שנולד לפני. בן תור אמר: "מקובל על הגורמים שאמורים לחבר בין סלקום לפרטנר. פילבר השיב: "החוקרת טענה שהמחירים טענה שהמחירים גבוהים יותר, נוחים לבזק, אני אמרתי ההפך, ככה לפחות אנחנו נותנים שירות, ניקח שנה, נבחן נחליט מה עושים. הוויכוח שלי עם החוקרת שאם אני מסכים למחיר גבוה אני נותן הטבה".

‏בן צור שאל את פילבר: "נשאלת בחקירה, כל הדברים, גירון, שמילה, לבאות, איפה נמצא מר נתניהו? תאשר לי שמבחינתך בזיכרון שלך ברור היה שנתניהו לא קשור ולא מעורב". פילבר השיב: "כל המו"מ, כל הדיונים הלוך ושוב, הייתי צריך לקבל הסמכה של השר, נגשתי אליו, סוגיה, טלפוניה, תסמיך את ידי, המשכנו".

בהמשך הוצגו לפילבר כתבות והתכתבויות עם עיתונאים שתקפו את נתניהו כמי שמטיב עם בזק. פילבר פנה אליו וטען כי הפרסום אינו נכון. בן צור תוקף את נושא ההפרדה המבנית שהוצג לפילבר בחקירתו: "הצגה מתעתעת כי ביטול הפרדה מבנית זה נושא שמופיע ב-2011, 2012, החלטת ממשלה, ולכן אין פה שאלה אם בזק כדאי לה או לא, וכדאי לה שתבוטל הפרדה מבנית. השאלה היחידה הרלוונטית האם ביטול הפרדה מבנית נעשה בהתאם למדיניות".

פילבר השיב: "זה פרשנות שלך, אתה מציג, אין לי עמדה. אני הצגתי הרבה פעמים, שפעלתי מקצועית, אמרתי גם וגם".

השופט בר-עם: "מתוך מתוהו כחלון? לא שיקולים אחרים?"

פילבר: "חד וחלק, אמרתי המוטיבציה היומיומית שלי לטובת שוק התקשורת ועשיתי על בסיס המדיניות הזו".

11:30: עו"ד בן צור מציג בדיון כתבה מאתר "דה מרקר" שכותרתה "המתנה של נתניהו לבזק". מוצגים דין ודברים של עד המדינה פילבר עם הכתבה, בו מעמיד אותו על טעויות וחותם באמירה - "חובבנות / עם אג'נדה. מול זה, מציגים פרטים מתוך החקירה של פילבר.

החוקר שאל את פילבר: "איך נתניהו יודע שאתה מיטיב עם בזק?

פילבר השיב: "קורא את זה בעיתונים. הוא רואה כותרת ומתקשר לשאול אותי-מה זה? אני מרגיע אותו. הוא שואל אותי מה אתה עושה? אני עונה- הכל כרגיל בהתאם למתווה כחלון. 

פילבר: "היה לנו קוד לראש הממשלה ולי לכל העניין עם אלוביץ'.

חוקר: כדי שיהיה קוד, צריך להסכים על קוד, מה הייתה ההסכמה ביניכם?".

עו"ד בן צור: האם ״אני ממשיך במדיניות של כחלון״ זה קוד?".

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "קוד הכוונה שאמרתם מילה והבנתם את הנושא?".

השופט בר-עם: "אין צופן?".

פילבר: "אין כאן שפת סתרים. קוד כוונתו קיצור", והבהיר: "אלו פרשנויות על סמך מגצים שהציגו לי בחקירה". 

9:12: התובעת בתיק 4,000 בפתח הדיון בהתייחסות להחלטת בית המשפט: "אנחנו קיבלנו את החלטת בית המשפט, וכמובן נעיין בה לעומק. כן נרצה לומר כבר עתה שהתביעה עשויה בסוף הדרך לעשות שימוש בסעיף 184 לחסד"פ ככל שהראיות שיונחו בפני בית המשפט יאפשרו את זה. אנחנו מודיעים את זה כבר עתה כדי שההגנה תוכל לכלכל את צעדיה".