גורמים בליכוד טענו היום (רביעי) כי השר זאב אלקין לא פוסל חבירה של תקווה חדשה לממשלה בראשות הליכוד, אך רק בתנאי שרוב המפלגה תהיה מעוניינת בכך. ואולם, זמן קצר לאחר הפרסום פרסמה המפלגה הודעה רשמית שבה הכחישה קיום של מגעים עם תקווה חדשה. באופן דומה, גם במפלגתו של סער טענו כי מדובר ב"פייק ניוז".

סגן שרת החינוך, ח"כ מאיר יצחק-הלוי (תקווה חדשה), שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והכחיש את הדיווחים: "מדובר בעוד פייק שיוצא מבית המדרש המתוכחם של בוגרי סמינר בלפור, שלאורך השבועות והחודשים האחרונים מנסים בשיטות שונות ומגוונות להחליש את סיעת תקווה חדשה".

"מאחר והסיעה היא הסיעה שהובילה לכך שממשלת השינוי קמה, אני מניח שהמוניטציה הזו גבוהה ואני חוזר ואומר - מדובר בפייק שאנו שומעים אותו כמעט מדי שבוע וכל מיני תעלולים כאלה ואחרים. הנושא של אותו פייק יש לו מגמה מאוד ברורה והוא נושא שאני מניח ששמעתם אותו יותר מפעם אחת - נכון שבעת ההיא הוא קיבל עצימות מיוחדת במינה, כנראה שיש מישהו שמוטרד", הוסיף.

בהמשך, התייחס למשבר תקנות החירום ביהודה ושומרון והאולטימטום שהציב שר המשפטים ואמר כי "על חוק יו"ש אומר שר המשפטים אמירה ברורה שלא עולה על הדעת שאחד החוקים החשובים לייצר הסדרים משפטיים בחבל ארץ של יו"ש כדי לא לגרום לאנדלמוסיה באזור, אם לעניין הזה לא יצביעו זה יהיה חבל מאוד. מקווה מאוד שיואילו בטובם גם חברי האופוזיציה להצביע בעד הוראת השעה כדי שלא נגיע למצב שיו"ש הופכת להיות חבל ארץ שיש בו תכולת עבריינים. אני סומך לגמרי על אמירתו של סער בנושא. אני סומך על חוכמתו הפוליטית של סער, אבל אני גם מכיר את היושרה הפוליטית והמקצועית שלו. אנו תומכים בו בתמיכה מלאה. אני מאוד מקווה שכל אלה שרוצים שהקואליציה תתקיים, שיצביעו בעד החוק הכל כך חשוב הזה". 

על דרישות ח"כ זועבי עבור תמיכתה בחוק אמר: "אני לא מכיר את הסיפור הזה ואני שומע אותו לראשונה. אני יודע לומר שיש בהחלט ממשלה מאוד מגוונת, מגוון דעות מקצה לקצה, אני יודע שיש קואליציה מאוד צפופה ואני יכול להניח שח"כים רוצים להביא את צרכיהם לקדמת הבמה. ממשלת השינוי, ראוי לטובת המדינה שתמשיך לתפקד. מה שקרה בשנה האחרונה מבחינת הביצועים ועצם העובדה שיש תקציב. בתקווה שהכנסת תמלא את ימיה, כנראה שאלו יהיו ימים מלאים בחתחתים". 

ג'ידא רינאווי זועבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ג'ידא רינאווי זועבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנגד, אמר כי הוא אינו יודע מה תצביע ח"כ סילמן, אולם "אם היא תצביע נגד החוק שפוגע פגיעה לא פשוטה במאות אלפי תושבי יו"ש ששלחו אותם לכנסת, היא תצטרך לתת דין וחשבון לשולחיה. נראה יותר מאשר מוזר שתצביע נגד".

בסיום, התייחס לתאונה הקטלנית בכביש 90 ולהודעת שרת התחבורה כי סיכמה עם שר האוצר לשדרג את כביש הערבה, ואמר כי "יש קטע שמשודרג מאילת עד הקילומטר ה-64. כשאתה מתחיל לנסוע משם ועד לצומת הערבה, כל שבוע אני נוהג על הכביש, אני רואה תאונות דרכים. אחד הדברים הראשונים שעשיתי זה להקים שדולה שעניינה בין היתר לקדם את עניין כביש הערבה, בתקציב 2022 אושרו 300 מיליון ש"ח, ואישרו עוד 20 ק"מ. לא יהיה מצב שנוכל להתקדם אם לא יאשרו תוכנית חומש עד לצומת הערבה. די לשפיכות הדמים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm