חבר הכנסת עמיחי שיקלי שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM על אירועי הלילה במליאת הכנסת, והמפלה שספגה הקואליציה במספר תחומים, בהם חוק התקנות ביהודה ושומרון. בראשית השיחה, הוא נשאל ע"י אופנהיימר האם היה לו קל "להצביע אתמול נגד ההתנחלויות", והשיב: "הצבעתי אתמול בעד הציונות ובעד הפלת הממשלה הפוסט ציונית".

בתוך כך, שיקלי יעתור מחר לבית המשפט המחוזי כנגד ההחלטה להכריז עליו כפורש מסיעת ימינה. הדבר פורסם לראשונה באתר "סרוגים".

אופנהיימר ניסה להקשות ואמר כי "הצעת החוק הייתה תקנות יו"ש". שיקלי השיב לו: "תתפלא, אבל מי שלחצו שנצביע בצורה הזאת היו חלק מהמנהיגים הכי בולטים ביו"ש שמבינים שהאתגר של הפלת הממשלה הזו הוא הרבה יותר חשוב והרבה יותר אסטרטגי מאשר הנושא של תקנות יו"ש".

אופנהיימר: "אם נתקרב למועד פקיעתו של החוק וזה בידיים שלך, תלך עם זה עד הסוף?"
שיקלי: "אני מתחייב ללכת עד הסוף רק בעניין אחד וזה בעניין הפלת הממשלה המסוכנת הזאת".

מגל שאל את שיקלי האם הוא מתכנן להקים מפלגה, וחבר הכנסת השיב: "כרגע, ישנם שני תרחישים אפשריים. התרחיש הראשון הוא של הקמת ממשלה חליפית ובו הקמה של מסגרת פוליטית חדשה הוא לא הכרחי. התרחיש השני הוא הליכה לבחירות. במקרה זה, הקמת מפלגה היא אפשרות מאוד מעשית שאני בהחלט נערך לקראתה".

מגל: "יש אנשים שאתה מתכנן שירוצו איתך?"
שיקלי: "אני חושב שמוקדם לדבר על שמות ולכבול אנשים לתוך האירוע, בלי שהם נתנו לכך את הסכמתם".
מגל: "ינון מגל, נראה לך שם מתאים? ראוי?".
שיקלי: "אני חושב שבהחלט שריון ראוי".
אופנהיימר: "עומרי כספי אולי? נטלי דדון?".

"אני מאוד שמח לראות שיותר ויותר אנשי תרבות מעזים להשמיע עמדה ציונית לא מתפשרת", אמר, "זו הארץ שלנו, אנחנו גאים בציונות, אנחנו גאים בדגל ואני רוצה לחזק מכאן את נטלי דדון ואחרים. לאחרונה שמענו גם את אקי אבני. בעולם התרבות, עד עכשיו, השליטו די בברוטליות משטר מחשבות שמי שהעז להתבטא בצורה שתישמע כציניות הודר".

נטלי דדון (צילום: אור גפן)
נטלי דדון (צילום: אור גפן)

בהמשך הראיון, אופנהיימר ניסה להקשות ותהה - "האם האופציה שאתה תמונה למשל לשר בממשלת נתניהו הבאה, נידונה בינך לבין גורמים בליכוד?". שיקלי השיב: "היא לא נידונה ואני חושב שזה עוד מוקדם. בואו נראה מה יהיה, האם תהיה ממשלה חליפית, האם נצא למערכת בחירות. עוד מוקדם לדבר על הדברים האלה".

אופנהיימר: "אתה לא מדבר עם נתניהו וסביבתו על עתידך הפוליטי?"
שיקלי: "אני כרגע לא מדבר על תפקידים".

אופנהיימר שאל על התנהלותה של חברת הכנסת עידית סילמן, ושיקלי השיב: "אני חושב שהצעד שלה מאתמול מציב אותה במקום אחר מבחינה מנהיגותית, מבחינה ערכית, לעזוב את התפקיד ולוותר על יו"ר קואליציה, אני חושב שזה דבר משמעותי, אבל להיות מוכנה ללכת עד הסוף ולהסתכן גם בסנקציות כמו ח"כ פורש בשם ה'אני מאמין' שלה, אני חושב שזה דבר מאוד יפה. אני מאוד מעריך את הצעד הזה ואני חושב שגם אתה היית מצפה מאידאולוג פוסט ציוני שיפעל בצורה דומה". לאחר מספר שעות נודע כי ח"כ שיקלי צפוי לעתור מחר בבית המשפט המחוזי נגד ההכרזה עליו כחבר כנסת פורש. 

שיקלי השיב לשאלת מגל "אני חושב שהצעד שלה אתמול בערב מעלה את המניות שלה גם בעיני הציבור וגם בעיניי, לא פוסל אפשרות שנרוץ ביחד". מנגד, אופנהיימר שאל את שיקלי האם הוא קורא לבנט "להפריש את חה"כ עידית סילמן", והוא השיב: "קורא לו להפריש את עצמו. אני חושב שראש ממשלה שמצליח לאבד את כל הלשכה שלו בתוך חודש וחצי, מהיועצת המדינית ליועץ הפוליטי, לדובר, למנהלת הלשכה, זה אומר וואחד דרשני".

עמיחי שיקלי בדיון על חוק התקנות ביהודה ושומרון. צילום: ערוץ הכנסת

"כשראש ממשלה מאבד חצי סיעה שלו, משי מימון לרוני ססובר, לאשר כהן, לאלון דוידי, לעמיחי שיקלי. אתה יודע מה, אולי יש בעיה אצל בנט? חשבת על זה רגע?", המשיך ותקף ב-103FM. אופנהיימר תהה ושאל את שיקלי - מה ההבדל בינו לבין הליכוד, והוא השיב: "מראשית הדרך האמנתי ברעיון של הימין החדש, ולאחר מכן ברעיון של ימינה - מסגרת שמאגפת את הליכוד בנושאים מסוימים מימין, אם זה בנושא המשפטי שהליכוד במהלך השנים לא חתר למגע ולא הביא לשינויים הנדרשים ביחסים בין הרשויות, אם זה בנושא של ההתיישבות, לא רק ביהודה ושומרון, אלה נושאים שאני רוצה לשים אותם במוקד".

שיקלי הדגיש כי "גם בימין החדש וגם בימינה, וגם במקרה שלי, זו לא מסגרת שבאה ואומרת 'אנחנו מפלגת שלטון'. זו מפלגה שתבוא ותאמר, 'אנחנו מכוונים למשימות שאנחנו רואים אותן כאסטרטגיות ראשונות במעלה. מערכת המשפט, התיישבות. אנחנו עושים כל מה שצריך כדי לבוא ולהיערך ליום פקודה'".

עידית סילמן (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
עידית סילמן (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

מגל: "איך הסקרים שלך?".
שיקלי: "אני עוד לא ראיתי את התוצאות של הראשון, השבוע אני אראה".
אופנהיימר: "אתה בודק גם שמות?".
שיקלי: "בוודאי".
אופנהיימר: "את ידידנו פה?"
שיקלי: "אני לא רוצה להיכנס לתוך הרזולוציה הזאת. כרגע אנחנו עושים גם הכנות אופרטיביות כדי לבדוק".

אופנהיימר ציין כי שיקלי נכנס לכנסת בסופו של דבר בזכות בנט, ותהה אם הוא אינו מרגיש קצת כפוי טובה כלפיו. חבר הכנסת השיב: "לומר לך שזה לא כואב? כואב לי על מה שהוא עשה ואני עבדתי מאוד קשה כדי שהאיש הזה יצליח, כדי שימינה תצליח, אבל זה נעשה רק למטרה אחת - מתוך אמונה גדולה בעם ישראל, מתוך אמונה גדולה במחנה הלאומי. האמונה במחנה הלאומי ובערכים של הימין הם גוברים בעיניי לאין שיעור על מוטיבציה אישית של נפתלי בנט להיות ראש ממשלה שהובילה אותו לברבור רבתי, מה שנקרא, נותק הקשר עם החייל".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm